adobe flashplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Flashplayer

Hallo Mastermind,
Ik denk dat we dicht bij de oplossing zitten.
Ik heb nu een hele rits tekst.
De tekst wordt afgesloten met het groene regeltje waar de tekst ook mee begon: piet@piet-K7VT4A-$ en dan de knipperende cursor.
Wat moet ik typen??

Flashplayer

Hallo Mastermind,
De laatste code gedaan.
Gevolg: een hele rits tekst, dus ik denk dat het nu gelukt is.
Als laatste staat er een groen regeltje (piet@piet- naam van mijn pc) daarachter $ met knipperende cursor.
Hoe moet ik nu afsluiten???

Flashplayer

Mastermind,
Helaas ik kan de filmpjes op bijv. Nu.nl niet zien. Er gebeurt niets.
Bedankt voor de genomen moeite.
Moet de flashplayer toch niet ergens ingesteld worden?
Zo is het bij Windows wel.
Gr.Peer

Ook ik heb reeds Linux gebruikt op zeer oude pc (een PIII van 1998, ik heb hier een wit product pc van 2002, een PIV staan. Maar op die oudjes gebruik ik steeds Debian (via netinstall) omdat Debian zeer licht is. Ook Manjaro open box werkt er zeer vlot op. Als browser gebruik ik dan Opera 12.16 of 12.15. En Midori. Deze browsers hebben altijd vlot gewerkt op oude Pc in deze distro (Manjaro is Arch, dus Debian gebaseerd). Volgens mij nog steeds de beste basis voor een oude pc.
Wel spelen youtube filmpjes vaak schokkerig en haperend af. Je kan die ook downloaden via firefox of een youtube downloader uit je softwarebeheer.

Laatst bewerkt:
Ook ik heb reeds Linux gebruikt op zeer oude pc (een PIII van 1998, ik heb hier een wit product pc van 2002, een PIV staan. Maar op die oudjes gebruik ik steeds Debian (via netinstall) omdat Debian zeer licht is. Ook Manjaro open box werkt er zeer vlot op. Als browser gebruik ik dan Opera 12.16 of 12.15. En Midori. Deze browsers hebben altijd vlot gewerkt op oude Pc in deze distro (Manjaro is Arch, dus Debian gebaseerd). Volgens mij nog steeds de beste basis voor een oude pc.
Wel spelen youtube filmpjes vaak schokkerig en haperend af. Je kan die ook downloaden via firefox of een youtube downloader uit je softwarebeheer.

Manjaro is gebasseerd op Arch.
Arch is niet gebasseerd op debian.

Ook zou ik Arch niet aanraden aan iemand waarbij de flashplayer installeren niet werkt. Arch is namelijk een van de lastigste distro's (is een bleeding edge rolling release).

@Peer31

Nee instellen hoeft niet.
Als je teamviewer zou installeren kan ik eventueel assistentie leveren op die manier.

Arch is idd een lastige distro, net als gentoo. Maar Manjaro (de ubuntu van arch) "n sabayon (de ubuntu van gentoo) zijn de gebruiksvriendelijke versie en echt wel geschikt voor beginners. Bovendien zijn Mint en Ubuntu te zwaar voor een echt oude PC, dus zelfs al kom je tot een oplossing voor die player, dan zal het surfen nog moeizaam blijven.
Dus ik zie geen ander alternatief dan een Debian (of voor beginner met zeer oude pc een manjaro) aan te bevelen.
Indien Mint te moeilijk is kan je eventueel Zorin proberen, maar daar ben ik geen voorstander van. Die kan zelfs niet een upgrade krijgen. Je werkt na x maand met een oud systeem, of moet steeds herinstalleren van de nieuwste versie. Gebruiksvriendelijk is die wel.

Indien Mint aan blijft, waarom dan geen upgrade naar versie 17? Dat is zelfs met LTS. Misschien lost het probleem daarmee vanzelf op.

Lange zot, vrijwel alle info die u nu post is incorrect.
Manjaro zelf heeft genoeg problemen, ja de setup is gemakkelijk maar de problemen zijn er in overvloed.
Daarbij komt dat je voor ubuntu (als beginner) veel gemakkelijker antwoorden kan krijgen op bijv. askubuntu.com als er iets mis is.
Arch of gentoo aanraden aan een beginner is vragen om problemen, hoe gemakkelijk ze het ook proberen te maken.
Probeer als beginner eens iets op het arch / gentoo forum te vragen, niet alleen wordt je uitgelachen maar op het antwoord kan je ook lang wachten.

Bovendien zijn Mint en Ubuntu te zwaar voor een echt oude PC
Ook dat is onzin.
Ik draai op mijn htpc een ubuntu server install met LXDE, deze gebruikt van een single core 1.9ghz processor slechts 8% en slechts 260MB geheugen.
Dat gaat een default debian (met gnome) dus al sowieso niet redden).

Dan nog de kreet:
Indien Mint te moeilijk is kan je eventueel Zorin proberen, maar daar ben ik geen voorstander van. Die kan zelfs niet een upgrade krijgen.
Zorin os kan prima upgraden, is echter wel zwaarder dan zowel Ubuntu als Mint, dus deze noemen heeft al weinig zin.

Indien Mint aan blijft, waarom dan geen upgrade naar versie 17? Dat is zelfs met LTS. Misschien lost het probleem daarmee vanzelf op.
Als je bij elke kleine fout je systeem compleet opnieuw moet installeren kan je netzogoed windows terugzetten...
Dit is een relatief klein probleem en zou zo opgelost moeten zijn.
Een nieuwe install zal inderdaad grote kans hebben van werken omdat mint 17 standaard met de flash player komt.
Maar zoals ik dus al zeg, ga je elke keer bij een klein probleem je gehele systeem opnieuw installeren? Dat is pas onnodig.

@TS,

U kunt gemakkelijk bij ubuntu blijven (mint is gebasseerd op ubuntu), en u hoeft uw systeem niet opnieuw te installeren om flash werkend te krijgen.
Met uw nieuw vergaarde kennis (bij het eerder uitvoeren van alle commando's) kunt u het volgende ook nog proberen als teamviewer niet praktisch blijkt:

Code:
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade && sudo apt-get install chromium pepperflashplugin-nonfree

Dit zal een open source versie van "google chrome" installeren en de benodigde flashplugin daarvoor. Ook zal deze uw systeem updaten naar de nieuwste versie :)

Laatst bewerkt:
Flashplayer

Mastermind,

Laatste hint opgevolgd.
Resultaat wel geluid en stilstaand beeld. Soms verspringt het beeld, maar vloeiend filmbeeld krijg ik niet.
Bedankt voor uw advies.
Iedereen die aanwijzingen gaf trouwens bedankt voor de te nemen moeite.
Groetjes, Peer

Resultaat wel geluid en stilstaand beeld. Soms verspringt het beeld, maar vloeiend filmbeeld krijg ik niet.

Mooi dan is het installeren in ieder geval gelukt!

Het jammere eraan is dat het niet vloeiend gaat. Het enige wat ik hieruit kan halen is dat de pc niet snel genoeg is om flash goed af te kunnen spelen.
U zou kunnen proberen om lxde te installeren, dit is een hele lichte "desktop environment", wat dus meer resources overlaat voor flash.

Om lxde te installeren geeft u het volgende commando:

Code:
sudo mkdir /usr/share/backgrounds  && sudo apt-get -y install lxde.

Als dat is gedaan kunt u de pc herstarten en voordat u inlogt kunt u op het kleine tandwieltje drukken, hier veranderd u dan van "Cinnamon" naar "lxde". Daarna kunt u inloggen.
U zult dan al uw applicaties nog hebben (en ook flash zal goed geinstalleerd staan).

Flashplayer

Hi Mastermind,
Toch nog even rapporteren wat ik net zag:Nu ik net een filmpje startte bleef het schermpje zwart geen beelden.
En ik heb ook al een paar keer op het filmschermpje de mededeling gezien dat de flashplayer crashte.
Gr.P.

Als u dit leest ziet u waarom ik aanraad een andere distro, of upgrade naar Mint 16 met lts, en vooraf gecompileerde flash player zoals je zegt mastermind. Firefox, de standaardbrowser en flash player werkt simpelweg niet. Staat gewoon op de site van Mozilla te lezen. Daarom komt Mint 17 waarschijnlijk met de eigen versie van flash voorgeinstalleerd in de iso.
https://support.mozilla.org/nl/questions/992318
Toch niet zo een klein probleempje lijkt me.

Ok, als één van de Linux-Expert-Helpers aan Peer31 kan uitleggen hoe eerst alle Flash-Players te deinstalleren, & dat browsers zoals Chrome een eigen Flash-Player hebben, hoe dat precies zit met FF word me niet duidelijk via Mozilla.org. Soms kan er een gecostumeerde Flash-Player-versie geinstalleerd worden, na wat weerstand. Overigens accepteert FF HTML5, kwestie van instellen, op YouBook of FaceTube, of in FF.

Volgens mij moet je daarna deze Flash-Player downloaden, opslaan & installeren:
http://fpdownload.macromedia.com/pub/flashplayer/updaters/11/flashplayer_11_sa.i386.tar.gz
Bron: https://www.adobe.com/support/flashplayer/downloads.html

Dit vond ik ook nog voor FF:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/keep-flash-up-to-date-and-troubleshoot-problems

@ lange zot, ik weet niet of u de reacties volgt maar flash werkt ondertussen gewoon weer. Het probleem is nu dat de pc niet snel genoeg is, zie daarvoor mijn antwoord uit bericht 31
Ook is de bug die u deelt ongerelateerd.

@TheKnight Het advies om flash te verwijderen en opnieuw te installeren is door mij al gegeven in post 20 , dit heeft uiteindelijk tot een werkende flash player geleid.

Ook zegt u
& dat browsers zoals Chrome een eigen Flash-Player hebben
Dit heb ik uitgelegd in post 14 van dit bericht.

Wat u aanraad tot betrekking met het downloaden en installeren van een .tar.gz is niet de ideaale oplossing, dit is op windows wel het geval (downloaden in installeren van een website). Linux werkt echter met zogeheten "Repositories" en als je het daar uit kunt halen zou je hem door uit moeten halen.(dit leid tot een schoner en beter presterend systeem).
Dit is gelukt en er is op het moment een werkende flash speler.

Dus om het voor jullie beiden even samen te vatten. (aangezien het lezen van alle vorige reacties schijnbaar te veel moeite is):

De flash player werkt het probleem is veranderd naar:
Mastermind,

Laatste hint opgevolgd.

en
Toch nog even rapporteren wat ik net zag:Nu ik net een filmpje startte bleef het schermpje zwart geen beelden.
En ik heb ook al een paar keer op het filmschermpje de mededeling gezien dat de flashplayer crashte.

Dit houd in dat de pc te langzaam is om flash video's af te spelen. Nou heb ik in antwoord 31 uitgelegd hoe de TS een minder zware Desktop Environment kan insatlleren en starten. Waardoor de flash video's mogelijk wel goed afspelen (omdat de Desktop Environment dus ligter is geworden, waardoor er meer geheugen over is voor Flash).

Dat de pc te traag is blijkt ook al uit post 11 en post 30. Vandaar dat ik begon over Debian. Op een PIII die ik nog staan heb draait Debian vlotter dan Mint en Manjaro open box. De systemload is ook zeer laag. Maar een PC van voor dit millennium kan geen streaming video deftige spelen. Over welke pc het precies gaat is me ontsnapt. Maar als het in Mint met desktop lxde en Mint met desktop open box (deze komt normaal automatis met LXDE mee) ook niet werkt is er maar 1 distro die ik zou proberen. Debian. Die belast het systeem echt minimaal. Nadeel is zoals Mastermind terecht opmerkt dat je standaard de gnome desktop krijgt. Je kan dit best voor elkaar krijgen via een minimale netinstall door te kiezen voor "expert install". Daar kan ik wel indien gewenst een tutorial van maken met een hele hoop plaatjes bij. Dit kan vanaf cd, dvd, usb stick, de interne schijf zelf (vooraf te partitioneren) of wat je maar wil.

Laatst bewerkt:
Flashplayer

Beste helpers,
De flashplayer werkt nog niet, voor mij is de zaak gesloten.
Nogmaals bedankt voor de moeite die jullie allemaal hebt gedaan.
Ik schakel de status opgelost in.
Groetje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan