Lange zot, vrijwel alle info die u nu post is incorrect.
Manjaro zelf heeft genoeg problemen, ja de setup is gemakkelijk maar de problemen zijn er in overvloed.
Daarbij komt dat je voor ubuntu (als beginner) veel gemakkelijker antwoorden kan krijgen op bijv. askubuntu.com als er iets mis is.
Arch of gentoo aanraden aan een beginner is vragen om problemen, hoe gemakkelijk ze het ook proberen te maken.
Probeer als beginner eens iets op het arch / gentoo forum te vragen, niet alleen wordt je uitgelachen maar op het antwoord kan je ook lang wachten.
Bovendien zijn Mint en Ubuntu te zwaar voor een echt oude PC
Ook dat is onzin.
Ik draai op mijn htpc een ubuntu server install met LXDE, deze gebruikt van een single core 1.9ghz processor slechts 8% en slechts 260MB geheugen.
Dat gaat een default debian (met gnome) dus al sowieso niet redden).
Dan nog de kreet:
Indien Mint te moeilijk is kan je eventueel Zorin proberen, maar daar ben ik geen voorstander van. Die kan zelfs niet een upgrade krijgen.
Zorin os kan prima upgraden, is echter wel zwaarder dan zowel Ubuntu als Mint, dus deze noemen heeft al weinig zin.
Indien Mint aan blijft, waarom dan geen upgrade naar versie 17? Dat is zelfs met LTS. Misschien lost het probleem daarmee vanzelf op.
Als je bij elke kleine fout je systeem compleet opnieuw moet installeren kan je netzogoed windows terugzetten...
Dit is een relatief klein probleem en zou zo opgelost moeten zijn.
Een nieuwe install zal inderdaad grote kans hebben van werken omdat mint 17 standaard met de flash player komt.
Maar zoals ik dus al zeg, ga je elke keer bij een klein probleem je gehele systeem opnieuw installeren? Dat is pas onnodig.
@TS,
U kunt gemakkelijk bij ubuntu blijven (mint is gebasseerd op ubuntu), en u hoeft uw systeem niet opnieuw te installeren om flash werkend te krijgen.
Met uw nieuw vergaarde kennis (bij het eerder uitvoeren van alle commando's) kunt u het volgende ook nog proberen als teamviewer niet praktisch blijkt:
Code:
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade && sudo apt-get install chromium pepperflashplugin-nonfree
Dit zal een open source versie van "google chrome" installeren en de benodigde flashplugin daarvoor. Ook zal deze uw systeem updaten naar de nieuwste versie