Adobe Reader Foutmelding bij installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelltje

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2008
Hallo,

Ik moet Adobe Reader op mijn pc hebben maar hij wil m niet installeren.

Het geeft dan aan dat ik geen rechten heb op een bepaalde map: C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0

Heel irritant, hoop dat jullie me kunnen helpen.

Laptop: Dell inspiron 7
Windows 7
Intel core i5
(als je nog meer moet weten hoor ik het wel)

Groet Jelltje

Ik neem aan dat je bent ingelogd op een account met administratorrechten? Als dat het geval is moet je misschien even de permissies van de Program Files checken.

Ga naar C (waar C de Windows-partitie is) en klik met de rechtermuisknop op Program Files (x86). Ga dan naar Beveiliging en kijk of jouw account de juiste rechten heeft.

Installer heeft onvoldoende toegangsrechten voor map C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0. De installatie kan niet worden voortgezet. Meld u aan als systeembeheerder of neem contact op met de systeembeheerder.

Hoi,

Probeer dit even,
Rechtermuisklik op de offline setup die ik hierboven aangaf, en klik ''Als administrator uitvoeren''.

Werkt het nu wel?

nee doet het nog steeds niet, geeft de hele tijd dezelfde melding:(
snap het niet want daarvoor kon het ook altijd

Ben je administrator op dit account waar je momenteel op zit?

Dit kan je checken door wat hieronder staat beschreven uit te voeren.

Start » Configuratiescherm » Klik onder ''Gebruikersaccount en Ouderlijk toezicht'' op ''Gebruikersaccounts toevoegen of verwijderen'' » Klik op je Account-naam » Klik onder ''Ouderlijk toezicht instellen'' op ''Het accounttype wijzigen'' » Staat daar aangevinkt ''Standaardgebruiker'' of ''Administrator'' ?

als ik bij gebruikers kijk, zie ik alleen mijn account en een gast account.... kom ik bij ouderlijk toezicht instellen zie ik daar nog een account 'UpdatusUser' en daar staat bij gebruikersaccount met wachtwoord...
dat snap ik niet echt...??

Hoi,

Laat dat maar zitten, Doe wat hieronder staat beschreven.

Download fileassassin-setup.exe naar je bureaublad.
Dubbelklik op fileassassin-setup.exe om de installatie te starten.
Geef toestemming om het programma uit te voeren.
Installeer dit programma op je PC.
Open Fileassassin en blader naar de volgende map (Kopiëren en plakken kan ook. Let wel op dat je dit exact doet. Dus alleen de Dik gedrukte) ''C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0'' Klik per bestand in die map op ''Open''.
Vink de 1e optie aan, Dus ''Attempt FileASSASSIN's method of file processing''.
Vink nu de optie ''Delete file'' aan en klik op ''Execute''.

Doe dit bij alles wat er in die MAP zit, Met map wordt bedoelt ''C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0''.

Laatst bewerkt:
...en ik stel je ervan op de hoogte dat het uitvoeren van software om rechten te herstellen niet de meest betrouwbare oplossing is.
de rechten zullen even gecontroleerd moeten worden. waarom de rechten op de program files gecontroleerd moet worden zegt niets.

de rechten op de map waarnaar niet 'geschreven' kan worden zal gecontroleerd moeten worden.
Is het mogelijk deze map te openen? welke bestanden staan daar in?
wellicht dat er een bestand in gebruik is door een process, dan zal eerst het process gesloten moeten worden.

de pc zegt elke keer dat ik geen toegang krijg en anders de administrator moet raadplegen....maarja dat ben ik zelf

als je de map niet kan openen, zullen we proberen ervan eigenaar te worden.
klik met de rechtermuisknop op die map, klik op eigenschappen.
klik op de tab beveiliging(security). kies voor geavanceerd(advanced). klik op wijzigen (edit).
klik op de tab eigenaar(owner).

klik op edit. klik op jouw gebruikersnaam.
kies op het vinkje onderaan het venster en dan op toepassen en ja.

kun je de map weer openen of krijg je een toegang geweigerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan