ADR Cartridge kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cybermaxx

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hoi, ik heb een adr cartridge. Hieronder zie je er zo één:

30Gb%20adr.jpg

Voor diegene die echt niet weten wat dit voor ding is, het is een soort cassette-bandje. Er zit een tape in. Je doet hem in een soort cd speler en dan gaat hij vervolgens "het bandje" voor- en achteruit spoelen en laad hij hem.

Nu wil ik deze in de server doen, zodat deze cartridge weer op to date is met betreft de back-up. De laatste update vond namelijk plaats in december 2001. Als ik hem erin doet, dan spuugt de server hem er weer uit. Het ligt niet aan de server. Die pakt een tweede cartridge die dezelfe is ook.

Nu vraag je je waarschijnlijk af, waarom twee cartridges. Ik zal je het vertellen.
De ene blijft altijd in de server zitten. De andere wordt zo nu en dan bijgewerkt. I.v.m. brand hebben wij er 2. Als er brand komt op school met die server, dan is er nog altijd een die dan niet verbrand is, want die ligt bij iemand thuis.

Maar om terug te komen op het probleem, je zou denken; joh koop toch een nieuwe, maar dat is juist ook een probleem. Een nieuwe kost € 160,-, en aangezien ik op stage loop kan ik niet zeggen "Tja, niets aan te doen. Koop maar ff gewoon een nieuwe" Ik zou dus wel even een verklaring moeten geven. €160,- is een groot bedrag.

Heeft iemand misschien een oplossing of weet iemand raad en/of tips, meld ze dan alsjeblieft. Ik ben ten einde raad. Ik weet niet hoe ik dit moet gaan oplossen.

Alvast bedankt,
Cybermaxx

Iets ontdekt

Ik heb iets ontdekt aan de cartridge. Het wieltje aan de voorkant draait de tape niet meer aan. Als ik dus aan het wieltje draai, moet de tape zich ook gaan bewegen. Dat doet hij niet meer.
Je kan zo'n tape ook openen, want er zitten schroeven aan de onderkant. Ik durf dit echter niet, als ik hem dan sloop krijg ik de schuld dat ik hem heb gesloopt. Dat hij nu kapot is, komt door ouderdom? Ik weet het niet, maar als ik hem opent dan word er gezegt "Betaal maar, jij heb hem geopend"
Misschien dat iemand al ervaring heb. Ik weet het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan