• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

adres automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurrian-kaput

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2006
Is het mogelijk om een adres automatisch aan te vullen o.b.v straat en postcode.
Zit er een formule in excel of moet dit met een extra programma?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Met vriendelijke groet,

Jurrian

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste jurrian-kaput ;)

Kan je hier een voorbeeldbestandje plaatsen ?
Ik denk dat je het met VERT.ZOEKEN of HORIZ.ZOEKEN dit kan oplossen.

Groetjes Danny. :thumb:

Met iets meer info, kunnen de helpers beter reageren.
Dus als je .xls bestandje upload zonder gevoelige info.

Is het mogelijk om een adres automatisch aan te vullen o.b.v straat en postcode

Ja, dat kan. Zoals hierboven beschreven met vert.zoeken.
Echter . . . Ecxel heeft geen ingebouwd postcodeprogramma, de adressen etc. zul je dus 1 malig zelf in moeten voeren. (Een opzet hiervoor kom ik in jouw voorbeeld bestandje niet tegen.) Hierna kan je met vert.zoeken aan de slag.

Succes,
Martin

P.S.
Als je achteraf jouw originele bericht aanpast krijgt niemand daar een melding over, beter om het voorbeeld bestandje in een nieuw berichtje te plaatsen

Laatst bewerkt:
het is niet de bedoeling om eerst een adressen tabblad te maken maar zoiets als een verwijzing naar een telefoonboek waar alles uitgehaald word.

Dat is (bij mijn weten) alleen mogelijk via vba, met een koppeling naar "de telefoongids.nl" Echter: Hier heb je het volgende probleen - niet iedereen is meer KPN aangesloten, steeds meer providers die telefoon aanbieden naast de mobiele providers. De kans dat je hier (telefoongids) niet vindt wat je zoekt wordt steeds groter.....
Zoeken op postcode is dus beter maar dat geeft geen namen, toch dus zelf een adressenbestand opbouwen?

Succes,
Martin

Laatst bewerkt:
Je kunt hier een Excel2007 bestand downloaden met alle postcodes van adressen en postbussen maar dit is wel van 2008.
Het bestand bevat ruim 642.000 rijen.

Wellicht heb je er wat aan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

is het wel mogelijk om het adres 1 keer in te vullen en dat hij het dan automatisch weg schrijft naar een tablad en als de klant terug komt dat het adres met simpel invoeren van de postcode weer terug te halen is.

is het wel mogelijk om het adres 1 keer in te vullen en dat hij het dan automatisch weg schrijft naar een tablad .
Ja je maakt als het ware dan een database
als de klant terug komt dat het adres met simpel invoeren van de postcode weer terug te halen is.

Via postcode ?? ja , maar niet aan te raden 500 klanten met postnummer 1234 AB moet je nog steeds scrollen en zoeken . >> op naam van de klant ? op klantnummer > op telefoon nummer ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan