adres bestand wind live mail exporteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

adtonaxel

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2001
Berichten
70
Hallo Forum,
Ik zou graag mijn adresbestand van mijn contactpersonen opslaan oftwel exporteren,zodat ik ze later weer kan importeren.
In xp kon ik het als WAB bestand opslaan maar nu gebeurt het in een of ander excel bestand of visitekaartjes bestand.
Is er geen simpelere manier om dit bestand te exporteren?

Alvas dank voor Uw zeer goed functionerend forum
 
Hoi,

WAB, ofwel Windows Adressbook, wordt niet meer gebruikt.
Een geëxporteerd bestand uit Outlook Express, het WAB-bestand kon ook door weinig andere mailprogramma's worden ingelezen.

De contactpersonen worden niet geëxporteerd als Excel-bestand, maar als CSV (Comma Separated Values) ofwel een z.g. 'kommagescheiden bestand'

Dat is een zeer algemeen bestandsformaat, dat door veel andere (mail-) programma's ingelezen kan worden.
De 'C' van CSV klopt overigens niet helemaal.
Het bestand wordt vaak geëxporteerd met de punt-komma als scheidingsteken tussen de velden in plaats van de komma.
Dit kan tot problemen leiden bij het importeren in een ander programma, of in Excel.
Is hiervan bij jou sprake, dat is het op te lossen door het bestand te openen in - bijvoorbeeld - kladblok en de puntkomma's te laten vervangen door komma's
 
Waarom wil je exporteren? Als je namelijk een live of hotmail adres gebruikt hoeft dat namelijk niet. Alle mails die jij via livemail binnekrijgt of verstuurd staan op de mail server van microsoft. Tenzij je de mail verwijderd. Ook alle contactpersonen, afspraken enz. wat via live wordt gebruikt wordt automatisch gesychroniseerd met de server van microsoft.

Greetzz,
Timo
 
opslaan adressen bestand

Hartelijk dank voor het snelle antwoord,alles is mij duidelijk.
Probleem opgelost.

Dank
 
Hoi,

WAB, ofwel Windows Adressbook, wordt niet meer gebruikt.
Een geëxporteerd bestand uit Outlook Express, het WAB-bestand kon ook door weinig andere mailprogramma's worden ingelezen.

De contactpersonen worden niet geëxporteerd als Excel-bestand, maar als CSV (Comma Separated Values) ofwel een z.g. 'kommagescheiden bestand'

Dat is een zeer algemeen bestandsformaat, dat door veel andere (mail-) programma's ingelezen kan worden.
De 'C' van CSV klopt overigens niet helemaal.
Het bestand wordt vaak geëxporteerd met de punt-komma als scheidingsteken tussen de velden in plaats van de komma.
Dit kan tot problemen leiden bij het importeren in een ander programma, of in Excel.
Is hiervan bij jou sprake, dat is het op te lossen door het bestand te openen in - bijvoorbeeld - kladblok en de puntkomma's te laten vervangen door komma's
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan