• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

adres lijst opschonen, filteren en recht zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

styllo

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Beste,

Ik heb een adressenlijst voor een vereniging.
Het bestand bevat ca. 5000 adressen en er komen er nu en dan nog bij.

Veel hebben we reeds in excel kunnen opkuisen maar er zijn altijd zaken die we over het hoofd zien.
In excel kan je blijven sorteren, filteren, dubbel waarden zoeken etc.

Maar ik vraag mij af of er nergens een tools - pakketje bestaat.
Doel is dat we de lijst importeren en daar dan velden gaan vergelijken. Wanneer velden twee keer voorkomen zou het pakket de vraag moeten stellen wat wil je behouden en pas de juist fiche aan.

bijvoorbeeld :

1- Marc dezutter, rollegemstraat 11 - 9000 Gent - 09/345 85 65
2- Marc De_Zutter, rollegemstraat 11 - 9000 Merelbeke - 09/345 85 65 - 0478 45 65 63

Dit gaat over de zelfde persoon, een aantal gegevens zijn anders. Als we dan n°2 zouden kunnen aanpassen en n°1 verwijderen zou dat ideaal zijn.
Beetje zoal duplicate photo finder maar dan voor adressen.

Op google kan ik allerlei bedrijven vinden die dit doen. Maar we zouden het veel liever zelf doen.....
Zie in bijlage voorbeeld, maar blijkbaar is dit pakketje niet meer te vinden enkel deze screenshot.

Hopend op positieve reacties.
mvg. David adres duplicate.jpg

Plaats een voorbeeld bestand met fictieve gegevens maar wel met de zelfde opbouw zoals het origineel, dit omdat nu niet te zien is hoe de gegevens verdeeld worden over de cellen.

Wieter, thx. dit is wat ik bedoel.
Al zouden we dit liever in een los programma zien. Waarbij we geen last hebben van formules, macro's etc.
Een jobstudent wil dit in de kerstvakantie gaan doen en dan zou het leuk zijn om dit in een soft. pakketje te kunnen doen en meteen ook aanpassingen te kunnen invullen.
Als we dit in excel willen zal er nog een hoop werk aan zijn om in twee richtingen te kunnen werken.
Ik weet dat het hier een excel forum is maar dacht dat er mss bij iemand een lichtje zou branden.
We blijven hopen.

In ieder geval dat voorbeeld dat jij hier plaatst is wat wij willen oplossen. Bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan