• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

adres opsplitsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter webm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan nog vanalles wijzigen in die code en je zal steeds foutmeldingen blijven genereren.

Als je niet weet wat je doet kan je geen macrocode naar je hand zetten.
Met mijn UDF heb je al die problemen niet.

Je moet van de s afblijven en alleen volgens mij de 19 en 20 veranderen in 13 en 14 (kolom M en kolom N)

@Cobbe je heb helemaal gelijk.
Een goed voorbeeld met wat de bedoeling is, werkt vele malen beter, dan steeds weer met wat anders komen.

Met mijn UDF heb je al die problemen niet.
Vandaar ook de eerste zin in #35;)

s heb ik even als string variabele gebruikt om de waarde van cl in vast te leggen en heeft dus totaal niets met de kolommen te maken.

Column(19) kan je ook schrijven als Column("S") ook kan je Cells(cl.Row, 20) schrijven als (Cells(cl.Row, "T").

ExcelAmateur, je hebt gelijk dat een goede voorbeeld tien keer beter was. Maar omdat ik toen nog niet wist wat je allemaal kon met VBA dacht ik later zou ik het ook kunnen met andere zaken. Ik wil het proberen uit te breiden om vervolgens te kunnen snappen wat VBA precies kan. Ik ben er nog mee bezig. maar zal deze vraag als opgelost zetten want de vraag ging immers over 1 kolom!

in ieder geval bedankt voor de goede uitleg en toelichting. Ik ga me komende tijd wat meer hierop richten.

mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan