Adres splitsen in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickyJ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2012
Hallo,

Ik heb een vraag of het mogelijk is om in access een adres te splitsen in meerdere kolommen
In mijn access bestand heb ik de straatnaam, het huisnummer en toevoeging in 1 kolom staan.
In een andere kolom heb ik ook het huisnummer.
Voorbeeld: In het adres veld staat: Burg. Willemslaan 12 -A. In het huisnummer veld staat 12.

Is het mogelijk om behulp van het huisnummerveld de straatnaam en de toevoeging opsplitsen?
Dus: Straat: Burg. Willemslaan
Huisnummer: 12 (is al beschikbaar)
Toevoeging: -A

Bij voorbaat dank.

Ja, dat kan. Je kunt een INSTR functie gebruiken om in één veld de straatnaam uit te lezen en in een ander veld de toevoeging. In het laatste geval zou ik wel een IIF gebruiken om adressen uit te filteren die geen toevoeging hebben. Zou je dat niet doen, dan krijg je een foutmelding.

Dank je voor de tip. Het is me gelukt. ik heb de volgende regels gebruikt:

Voor de straatnaam: Left([straatnaam],(InStr(1,[Straatnaam],[Huisnummer])-1))
voor de toevoeging: Mid([straatnaam],(InStr(1,[Straatnaam],[Huisnummer]))+Len([Huisnummer]))

Om fouten af te vangen, gebruik ik 'm zo:
Code:
Straatanaam: IIf([straatnaam] Is Null;"";Trim(Left([straatnaam];InStr(1;[straatnaam];[Huisnummer])-1)))
en
Code:
Toevoeging:IIf([straatnaam] Is Null;"";IIf((InStr(1;[straatnaam];[Huisnummer])+Len([Nr]))>Len([straatnaam]);"";Trim(Mid([straatnaam];InStr(1;[straatnaam];[Huisnummer])+Len([Huisnummer])))))
Ik neem althans aan dat je ook van eventuele losse spaties af wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan