EPPOKANWAT
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 jul 2007
- Berichten
- 5
Hallo forum,
Deze vraag is al vaker gesteld maar deze situatie is afwijkend. Tenzij iemand mij kan vertellen waar ik dit wel zou kunnen vinden op dit forum.
Ik heb een voorgekookte offerteaanvraag in Word (bestaande uit diverse beveiligde stukken tekst en met diverse invulcellen) waarin ik nu nog handmatig (met behulp van <Ctrl>+c, <Ctrl>+v) adresgegevens vanuit een Excel lijst kopieer. Voor elk adres zijn dat 4 parameters (naam, adres, postcode, plaats). Deze cellen zijn beveiligd dus veranderd de opmaak van de tekst niet. De offerteaanvraag is standaard beveiligd om te voorkomen dat de opzet wordt gewijzigd. Dat kopiëren gaat op zich prima maar het kan vast handiger.
Het venijnige zit hem in het feit dat voor elk project tientallen offertes moeten worden opgevraagd. Voor één product worden bijvoorbeeld 5 leveranciers aangevraagd. Als ik 20 producten heb gaat het om 100 offerteaanvragen. Dit kunnen er minder zijn maar vaak zijn het er meer. Bij elke leverancier staat in de Excel lijst ook vermeld wat hij levert. Het zou handig zijn dat ik dit kan voor filteren en dan alleen de leveranciers zie van dat specifieke product. In Excel doe je dat met filters maar of dat hier mogelijk is?
Wat is de beste/handigste methode om adressen in deze offerteaanvragen te krijgen?
Ik ben handig maar geen expert dus heb ik van een deskundige input nodig.
Afhankelijk van de antwoorden die ik krijg kan ik reageren om op de beste oplossing uit te komen.
Wie o wie kan mij op de goede weg helpen?
EP
Deze vraag is al vaker gesteld maar deze situatie is afwijkend. Tenzij iemand mij kan vertellen waar ik dit wel zou kunnen vinden op dit forum.
Ik heb een voorgekookte offerteaanvraag in Word (bestaande uit diverse beveiligde stukken tekst en met diverse invulcellen) waarin ik nu nog handmatig (met behulp van <Ctrl>+c, <Ctrl>+v) adresgegevens vanuit een Excel lijst kopieer. Voor elk adres zijn dat 4 parameters (naam, adres, postcode, plaats). Deze cellen zijn beveiligd dus veranderd de opmaak van de tekst niet. De offerteaanvraag is standaard beveiligd om te voorkomen dat de opzet wordt gewijzigd. Dat kopiëren gaat op zich prima maar het kan vast handiger.
Het venijnige zit hem in het feit dat voor elk project tientallen offertes moeten worden opgevraagd. Voor één product worden bijvoorbeeld 5 leveranciers aangevraagd. Als ik 20 producten heb gaat het om 100 offerteaanvragen. Dit kunnen er minder zijn maar vaak zijn het er meer. Bij elke leverancier staat in de Excel lijst ook vermeld wat hij levert. Het zou handig zijn dat ik dit kan voor filteren en dan alleen de leveranciers zie van dat specifieke product. In Excel doe je dat met filters maar of dat hier mogelijk is?
Wat is de beste/handigste methode om adressen in deze offerteaanvragen te krijgen?
Ik ben handig maar geen expert dus heb ik van een deskundige input nodig.
Afhankelijk van de antwoorden die ik krijg kan ik reageren om op de beste oplossing uit te komen.
Wie o wie kan mij op de goede weg helpen?
EP