Adres van de website en paginas

Status
Niet open voor verdere reacties.

lerrie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2010
Hoe kan ik ervoor zorgen dat het adres van de pagina's op mijn website veranderen.
Als ik bijv. naar de matrassen ga dan is nu de link:
http://www.voordeligslapen.nl/matrassen.html

Ik wil hier van maken:
http://www.voordeligslapen.nl/matrassen

Ik werk met dreamweaver cs5. Ik heb al geprobeerd in dreamweaver achter de titel
van het bestand .html weg te halen. Maar als ik het bestand dan probeer te openen
dan geeft hij aan dat er geen goede extensie is.

Alvast bedankt!

Groeten

Laatst bewerkt:
Bedankt! Ik ga eens even kijken of ik hier verder mee kom!

Dat soort dingen gaan met .htaccess. htaccess is wel een beetje obscure magie, maar er zijn erg veel voorbeelden online te vinden. Voorbeeld:

Code:
RewriteRule /matrassen$ /matrassen.html

Nop! [edit]Deze Nop slaat op nr. #4[/edit]
De truc zit 'm er in, dat je in de map voordeligslapen.nl/matrassen/ wel de oude pagina matrassen.html zet, maar 'm vervolgens van naam verandert in index.html.
Je mappenboompje komt er dan uit te zien als:

slapen-mappenboom.gif

Zelf doe ik het bijna nooit op deze manier, want ik ben als de dood zo bang dat ik eens per ongeluk (en dan net op een haastig moment, als je het helemaal niet kunt gebruiken) één of meer van die index.html'len door elkaar haal, en de verkeerde in een map plaats. Plus risico van het naar de eeuwige jachtvelden helpen van de goede (lokaal en/of op de server), enz.
Ik vind index.html in de ene map veel te veel lijken op index.html in de andere map! :rolleyes:
En op een andere manier werkt het niet met alleen de mapnaam. *)

En eigenlijk zie ik ook niet zo heel erg het nut ervan. Voor navigatie gebruik ik altijd de knoppen op een site. En ik denk dat iedereen wel zo lui is om op een knop te klikken i.p.v. woorden te gaan zitten intikken in de adresbalk van de browser.

Voor het doorgeven van een link aan iemand anders dan? - Nou dan vlieg ik naar de adresbalk, en kopieer gewoon wat daar staat. En of er nu wel of geen .html op het eind staat, zal me nogal worst wezen: het mooi maakt me niet uit, als de link het maar doet!

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_________
*) D.w.z. het zou ook wel kunnen via opdrachten in het .htaccess bestand (zie hier), maar daar zit ik bij voorkeur niet in te "knoeien". ;)

[Edit]Ik had het kunnen weten! :) Kruispost met That Guy die ook de .htaccess oppert.[/edit]

Laatst bewerkt:
Ik kan me wel voorstellen dat ie geen extensie wil :P

Het gebruik van .htaccess is toch echt de beste manier voor mij ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan