• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Adres van folder gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

robtalma

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Als ik in excel eenmalig een folder kies om op te slaan. Kan dit adres dan later als default map worden gebruikt. Vraag: Hoe lees ik dat adres uit en hoe gebruik ik deze later?

Code:
=INFO("directory")
en Extra - opties - standaardbestandslocatie

Ik heb nu macro's geschreven voor een template. Deze template staat op mijn root folder. Als ik deze template naar eigen wens heb veranderd sla ik m door middel van een macro op onder een andere naam in een (zelf gekozen) andere folder.
Een ander macro in deze file schrijft 1 bepaalde sheet met informatie weg, ik wil dat het wegschrijven van deze sheet autmatisch naar mijn eerder gekozen folder gaat. Dus ik wil de informatie die ik eerder gekozen heb (de gekozen folder), later automatisch op te vragen is in een macro.

Je kan de Path eigenschap gebruiken van de template die je hebt. Als ik het goed begrijp is dat blad een onderdeel daarvan?

Ja, maar deze template blijft altijd gelijk. Ik pas deze template aan en sla deze op onder een andere naam en in een andere folder.
Dat gecreerde bestand ga ik gebruiken om mee te werken en dingen in te wijzigen. Als ik dan dingen gewijzigd heb wil ik bijvoorbeeld 1 sheet van dit bestand wegschrijven. Dit alles is geen probleem, maar de plaats om deze sheet op te slaan moet gelijk zijn aan de plaats waar het bestand staat en dus niet gelijk aan de plaats van mijn template of default location van excel. Kan me voorstellen dat je het niet helemaal begrijpt, maar kan het eigenlijk niet anders uit leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan