adresbalk niet te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

puppie

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 mrt 2003
Besturingssysteem
MacOS Sonema 14.6.1
Office versie
Mac heeft geen office
ie7.jpg

bekijk het bovenstaande plaatje en zie welke foutmelding ik krijg als ik in IE 7 een www wil opzoeken.
Ik type bv in de adres balk www.helpmij.nl en geef dan een enter dan krijg ik de foutmelding zoals in het plaatje te zien is.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn.
Het is geen spyware...log is nagekeken bij Nucia....dr web heeft een scan gedaan in de veilige modus ook niks gevonden.....zeg het maar :o

Hoi,

Misschien dat dit werkt.. Heb ik ergens anders gevonden...

Bij Microsoft lossen ze dat als volgt op:

- haal Internet Explorer 7 terug weg (Configuratiescherm -> Software lijst -> Vink "Updates weergeven" aan).
Maak je niet ongerust: IE7 weghalen betekent IE6 terugzetten, dus je kan altijd surfen.
- herstart je computer
- installeer IE7 opnieuw
- herstart onmiddellijk je computer

Nu zou het probleem moeten opgelost zijn.

Groetjes, Dj viper

Oké
dat ga ik eens proberen.

helaas niet nee.......
ik heb nog eeen sfc /scannow gedaan maar ook dat helpt niet.

Hoi,

Hmm jammer.. zou moeten werken volgens microsoft... dan zou ik het verders ook niet weten op dit moment misschien dat er wat te binnen schiet vandaag of morgen...

Groetjes, Dj Viper

bedankt in iedergeval voor je hulp:thumb:

Nog helpers die een oplossing denken te hebben ??

Dit misschien? :
Het probleem treedt voornamelijk op als xp pro over xp home werd gezet zonder dat eerst ie7 verwijderd werd. Google eens op "the requested lookup key was not found in any active activation context".

Bij een aantal mensen was de procedure zoals DjViper die in zijn eerste reactie beschrijft de oplossing met dien verstande dat het verwijderen van ie7 op de volgende wijze werd gedaan :

In Start, uitvoeren,
%windir%\ie7\spuninst\spuninst.exe

Dat ga ik dan nog even proberen.
Maar er staat al vanaf het eerste moment dat de computer gekocht is windows XP pro op.
En dat is ondertussen al 2,5 jaar geleden.
deze schijf is nog nooit opnieuw geformatteerd of geinstalleerd.
Hij is nog precies zo als toen deze bij de pc boer weg kwam.

Ook ik heb die vervelende mededeling gekregen (Na herinstallatie van Windows XP)
Echter uninstall IE7 was niet mogelijk. (spuninst.exe was niet aanwezig)
Ik had enige tijd geleden wel IE8 geïnstalleerd. Na het verwijderen van IE8 via het programma spuninst.exe in de directory windows\ie8\spuninst\ en daarna het systeem opnieuw starten werkte alles weer naar behoren. Na het starten ven IE werd ik welkom geheten door IE7.

Dus als je al IE8 geïnstalleerd hebt dan is dit een mogelijke oplossing.

Toen de vraag gesteld werd (2007) was er IE8 er nog niet.

Er wordt nu gereageerd in een topic die niet actueel meer is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan