Adresbalk werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bammetje

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2004
Berichten
27
Mijn adresbalk in IE 7.0 werkt niet meer. Ik heb dit probleem opgezocht op helpmij, maar de oplossingen die in 2006 werden geboden bieden nu geen soelaas. De genoemde update staat bijvoorbeeld niet op mijn PC. Wie weet wat ik wel kan doen? :eek:

gr,
Barbara
 
Kan je iets beter uitleggen wat je probleem is?
Zie geen adresbalk meer of werkt e.a. niet als je op enter drukt, wat is precies je probleem.
Schermprintje met toelichting bv.

P.s. waarom niet gewoon Firefox of Opera gaan gebruiken, zijn beide stukken beter dan I.E. :D
 
Oke

Als ik een adres typ, of uit de historie aanklik, dan gebeurt er na "enter" niets. Het adres blijft staan. Als ik in de google toolbar venster datzelfde adres typ, dan ga ik via google gewoon wel naar die pagina.

Of het er iets mee te maken heeft weet ik niet, maar mijn lijst met favorieten is ook leeg vanuit de icoon, maar vanuit de taakbalk niet....

Ik krijg het hier niet voor elkaar een printscreen te plakken, hoe moet dat? :confused:

gr,
Barbara
 
Helaas.....

Ik sloeg mezelf al voor mijn kop dat ik dat niet geprobeerd had, maar helaas, het mocht niet baten..... :(
 
Trouwens

Het is wel zo, dat als ik nu onder software kijk, de versie van 26-8 er nog op staat, en er dus niet een nieuwe versie overheen geschreven met de datum van vandaag (20-09). Op 26-8 heb ik windows opnieuw moeten installeren na een crash. Sindsdien heb ik ook dit probleem.
 
Tja en even verwijderen gaat ook niet meer met I.E.

Maar wat je kunt doen is een kleine register edit.

Zoek deze sleutel op in je register
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}

Wijzig "IsInstalled" van 1 in 0

Reboot je PC, windows geeft een melding dat Internet Explorer verwijderd is (of iets dat er op lijkt). Nu kan je I.E. als het goed is wel opnieuw installeren.

Nog nooit eerder in het register gewerkt, laat het dan even weten, geef ik je uitleg over hoe en wat.
 
Oke

Dit is serious busniess. Ik ga nu voor een weekendje weg, maar kom er na het weekend bij je op terug. Dank voor je hulp alvast, dat wel! :thumb:
 
Nog even een vraag

Als ik dit doe, ben ik dan opnieuw al mijn favorieten kwijt? Is er een handige manier om die veilig ergens op te slaan / te bewaren? Overschrijven is tenslotte ook zo'n klus..... :shocked:
 
Dit zou moeten werken;

* Klik op Bestand en daarna op Importeren en Exporteren. Er wordt een wizard gestart. Klik op Volgende.
* Kies Favorieten exporteren.
* Klik twee keer op Volgende.
* Geef de map aan waar je de favorieten wilt opslaan.
* Klik daarna op Volgende en Voltooien.

Je favorieten worden opgeslagen onder de naam bookmark.htm.
Als je je favorieten weer wilt terugzetten, volgt u de procedure hierboven, maar kiest je in de wizard voor Favorieten importeren.
 
Gelukt!

Het is gelukt! IE 7 er af, windows ging vanzelf IE 6 installeren en die werkt nu "als vanouds". Voorlopig even geen trek meer in IE 7, dus laat het maar even zo.
Dank voor al je hulp! :thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan