adresboek importeren vanuit Outlook Express 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teddy Steen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2003
Weet iemand hoe ik in Outlook 2000 een adresboek kan importeren vanuit Outlook Express 6? Bij imorteren vind ik alleen de mogelijkheid om vanuit Outlook Express 4 of 5 te importeren maar niet vanuit Outlook Express 6. Als ik het toch probeer worden wél alle e-mails geimporteerd maar niet het adresboek!

C:\Documents and Settings\(naam van ingelogde gebruiker)\Application Data\Microsoft\Address Book

Als je dit volgt en je copieert die bestandjes in de zelfde map van outlook 2000 dan heb je daar je adresboek.

Ik zeg dit wel met de nodige voor behoud omdat ik outlook niet ken.

Maar zou zeggen probeer het is :)

je kan in je outlook express kiezen voor bestand -> exporteren -> adresboek en dan je adresboek opslaan als een tekstbestand (met door komma's gescheiden waarden). En dan in Outlook kiezen voor importeren uit een ander programma of bestand, en dan kiezen voor "door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (windows) en dan je zojuist opgeslagen bestand kiezen.

Heb je niet in je Outlook de optie; importeren -> internet e-mail en adressen importeren? Of is dat de optie die je al geprobeerd heb en waarbij het niet lukt?

Geplaatst door harmen__666
C:\Documents and Settings\(naam van ingelogde gebruiker)\Application Data\Microsoft\Address Book

Als je dit volgt en je copieert die bestandjes in de zelfde map van outlook 2000 dan heb je daar je adresboek.

Ik zeg dit wel met de nodige voor behoud omdat ik outlook niet ken.

Maar zou zeggen probeer het is :)

Dank je Harmen, ik het het geprobeerd maar geen adresboek in genoemde map. Wat te doen?

Teddy Steen

Heb je die optie die Heinikken al gevolgt?

Welke windows versie heb je?

via PB:

Hoi Heinikken,

Bedankt voor je berichtje. Het lukt mij niet om op deze manier het adresboek als tekstbestand te kopieren. Ik krijg de foutmelding "Fout bij het exporteren van adresboek"

Importeren in Outlook zelf lukt ook niet. Outlook geeft de keuze uit een aantal programma's, waaronder Outlook Express 4 en 5, maar niet Outlook Express 6. Als ik het toch probeer worden wel mijn berichten maar niet het adresboek geimporteerd!

Teddy Steen.

Hoi Teddy om het overzichtelijk te houden graag op het forum reageren :)

Ik heb even in Xp zitten kijken daar zou het op de zelfde plek moeten zitten.

Wat je nu kan doen is via zoeken (f3) zoeken op *.wab als het goed is vind je dan het adres boek en kopieer je die 2 bestandjes. De 1 is net een adresboek de ander heet een windows logo.

succes

het *.wab bestand kopieren zal naar mijn idee niet lukken.

Outlook maak namenlijk gebruik van 1 bestand waar alle zgn persoonlijke mappen instaan, zoals adresboek, outlook vandaag etc.. Dit staat in een .pst bestand die te vinden is (in win 98) in C:\WINDOWS\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook.

daarnaast zijn ook de lokaties erg verschillend (bij mij in ieder geval) maar ik denk dat het al ophoud bij het bestandstype.
Naar mijn id is exporteren/importeren de enige oplossing maar als dat ook al niet werkt weet ik ook niet meer.....

Het adresboek word opgeslagen dmv 2 bestandjes *.wab. In win2000 iniedergeval, neem dat maar even van mij aan :)

Alle verzonden en ontvangen etc.. emails en je mappen kun je, wederom in win2000, backuppen dmv de bestanden op de lokatie die jij noemde met de *.dbx extensie te backuppen. Daarin zit niet het adresboek!!

En volgens mij verschilt dit niet in Xp en Outlook EXPRESS........Outlook en 98 daar bemoei ik me niet mee :)

Niet zo moeilijk doen.
Open in outlook express je adresboek en in outlook je contact personen, selecteer in OE alle adressen die je wilt overnemen (ctrl+a voor alle) en sleep deze naar je contactpersonen in outlook

ja dat ben ik helemaal met je eens, maar volgens mij hebben wij het over 2 verschillende dingen: Outlook en Outlook Express, en aangezien we in de sectie Outlook zitten dacht daar op te reageren.

Outlook maakt gebruik van een .pst bestand, en Outlook Express van een .wab en .dbx bestanden.

Maar de locatie die ik noemde is van Outlook en niet van Outlook Express (dat is bijv: C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{89703820-8D41-11D3-A4FF-9E1FDFE0053B}\Microsoft\Outlook Express)

Daarnaast hebben wij het ook nog eens over verschilende windows versies want ik heb het over win98, en daar staat echt maar 1 .wab bestand op de hele computer, neem dat maar even van mij aan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan