Adresboek OE 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul Siemons

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2003
Hallo,

Sinds een 14-tal dagen kan ik mijn adresboek in OE6 niet meer gebruiken. Contactpersonen worden ook niet meer ingevuld bij het opmaken van een bericht.
Dit zou geen groot probleem mogen zijn indien het mogelijk was om OE6 terug te installeren.
Via “Configuratiescherm>>Software>>verwijderen/herstellen “ dit wordt geweigerd.
Via “ Microsoft Nieuwsgroepen” naar informatie gezocht om dit euvel te verhelpen.
Zie volgende adres:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;q318378
Dit heb ik uitgevoerd : IE6 gedownload >> beginnen installeren en dan komt het:
Bijna op het einde van de, ogenschijnlijk geslaagde, installatiepoging verschijnt er doodleuk een berichtvenster: “ U probeert een programma te installeren dat niet voldoet aan het Windows XP Logo” gevolg>> IE6 en OE6 worden NIET geïnstalleerd!!!!!!!!??????.
Verder gezocht via dezelfde nieuwsgroep en dit antwoord gekregen:
Zie adres: http://support.microsoft.com/?id=828031
Daar staat ergens dat een bepaalde update de oorzaak zou kunnen zijn ; verwijderen dus
maar bij mij is deze update niet geïnstalleerd.
Verder op de pagina kan men kiezen uit een 8-tal verschillende remedies , al de ene niet werkt
Probeer dan de volgende!! Te gek om los te lopen; is er dan echt geen simpele manier om dat op te lossen?

Mvg, Paul

Je zou eens van iemand een 'schoon' wab kunnen nemen en kijken hoe OE daar op reageert. Dan weet je uit welke hoek de wind precies waait.
Het zou best aan die msoe.dll kunnen liggen. Vervang die eens. Ik hoop dat de bijlage lukt.
Nee, is te groot. Probeer die eens te lenen.

Adresboek OE6

Hallo,
Daar zit het hem juist: Dat gaat niet!
Ik heb dat geprobeerd: in Program Files >>naar Outlook
Express> wab file aanklikken en verwijderen. De wab file zet zich binnen een paar seconden terug op haar plaats . Ik weet het: het klinkt gek ; maar probeer het ook maar eens.
Een "schone wab" heb ik van mijn dochter haar pc.
Ik heb geprobeerd om hem de "slechte wab" te laten "overschrijven": dat werkt (tot hier toe) niet.
Mag ik je danken voor het antwoord op mijn "probleem"

Mvg,

Paul

Paul,

Heb je het ook al geprobeerd met een nieuw adresboek te importeren ?

Dus via 'Bestand' - 'Importeren' -'Adresboek'
Geef hier dus het externe .wab bestand aan.

Wat je ook nog zou kunnen doen is, om het vanuit het adressenboek direct te doen...
Klik bovenin de taakbalk op je adressenboek, in het nu nieuw geopend scherm (adressenboek) klik je op bestand en daarna op importeren.

Remy

Laatst bewerkt:
Ik heb het gedaan en inderdaad je krijgt er een nieuwe voor terug. Maar........het gaat om het importeren van dat schone adresboek.
Weet je, ik heb hetzelfde als jij gehad. Een corrupte OE.
Uiteindelijk bleek het te zitten in hetgeen die msoe.dll laadt. Ga daar maar eens naar zoeken in Google of bij Microsoft.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Het hele probleem is zo begonnen: ik benmijn email aan het lezen en in het linkervak onderaan staan mijn contactpersonen.
Om een nog onduidelijke reden zie ik op een bepaald moment dat het vak met contactpersonen "leegloopt".
Ik ga naar "Extra>>adresboek>>klik aan" en dan lijkt het of de pc een aantal seconden "bevriest". Op de HD
wordt gezocht (oplichten led) en er gebeurt niets: er
komt geen adresboek te voorschijn. Dan kan ik gewoon weer werken met OE; maar mijn contactpersonen worden niet meer automatisch ingevuld ;ik moet ze zelf volledig invullen (als geadresseerden)
Berichten kunnen gewoon verzonden worden.
Als ik dan OE afsluit verschijnt er een berichtvenster met
" Mismn heeft een fout... etc.. Foutbericht verzenden?"
Importeren van adresboek of "cleane wab file" overzetten werkt niet.
IE terug installeren = zie mijn eerdere berichten.

Dit moet toch simpeler kunnen!!!

Mvg,

Paul

Heel vreemd, een leeglopend adresboek :eek:
Je weet zeker dat je virusvrij bent?
Je kunt alles verwijderen van OE en vernieuwen maar ik ben bang dat het die 'msoe.dll' ophaler is die je parten speelt.
IE er opnieuw opzetten lukt niet...
Als je het mij vraagt......hoe lang ben je nu al bezig?
Heb je veel op je schijf staan? :cool:

Hallo,

Hoe lang ik er mee bezig ben:een 3 tal weken.
Nu, Eliza, wat je in een eerder antwoord aangaf dat je het adresboek kan importeren; dat heb ik op een andere pc;met win xp home; ook succesvol kunnen uit-
voeren; dit was trouwens het eerste wat ik heb geprobeerd toen het probleem zich de eerste maal voor-
deed. Na het aanklikken van importeren kreeg ik na enkele seconden enkel een kadertje op mijn scherm met een rood kruis zonder een tekst . Wanneer ik dat kadertje wegdoe wordt OE afgesloten.

Het enige dat ik zou willen doen is IE terug installeren;
normaal eenvoudig te doen maar dat word me tot hiertoe geweigerd: zie vorige antwoorden.

Of ik veel op mijn HD heb staan: hoor ik hier de suggestie om een format C te doen?

Mvg,
Paul

LOL Eigenlijk wel.
Ik maak altijd een afweging tussen 'uitvogelen' en tijd verdoen. Er komt een moment dat ik het opgeef.
Ik zou een partitie maken. Persoonlijke files daarop zetten en schoon installeren. Ben je van alles af.
En wees eens eerlijk, hoeveel tijd kost het je om weer aan de gang te zijn. Alleen die programma's weer installeren dat is iets minder leuk. Wel is het register weer lekker maagdelijk.
Het lukt nu eenmaal niet altijd om dingen te beredeneren of te herstellen.

Hallo,

Werk nu een aantal dagen met Mozilla Thunderbird.
Kan er hetzelfde mee als OE6: Nieuwsgroepen,email,
hotmail.

Mvg,

Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan