Adresboek Outlook en Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
261
Beste helpers,
Dit is voor mij de eerste keer dat ik op uw site ben en ik hoop dan ook dat ik het goed doe volgens de regels.Ik heb op mijn pc het programma Outlook en het programma Outlook Express (versie 6).Het besturingssysteem van mijn pc is Windows XP home edition,dit ter informatie.In het adresboek van Outlook staan talloze adressen en in het adresboek van Outlook Express staan geen adressen.Nu wil ik de adressen die in Outlook staan ook hebben in Outlook express.Is er iemand die mij uitsluitend stap vor stap kan uitleggen hoe ik dat moet doen? Het is wel de bedoeling dat de adressen in Outlook er in blijven staan en dus diezelfde adressen ook in Outlook Express komen te staan.Ik vraag om uitsluitend stap voor stap omdat ik niet erg handig ben met de pc en behoor tot de senioren.Ik vraag me af hoe ik een antwoord krijg op deze vraag maar misschien moet ik daar voor weer inloggen of misschien krijg ik dat op mijn e-mail adres.Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
 
't vervelende is dat ik geen Outlook Express op mijn machine heb staan. Ik kan je een wel heel klein stukje op weg helpen:

in Outlook ga je naar "bestand" en daar kies je voor "Importeren en exporteren". Vervolgens exporteer je je contacten naar een bestand.

Hoe je ze dan in Outlook Express importeert, kan ik je dus niet vertellen, maar ik neem aan dat het ongeveer dezelfde truuk is, maar dan i.p.v. exporteren, kiezen voor importeren.
 
bedankt

't vervelende is dat ik geen Outlook Express op mijn machine heb staan. Ik kan je een wel heel klein stukje op weg helpen:

in Outlook ga je naar "bestand" en daar kies je voor "Importeren en exporteren". Vervolgens exporteer je je contacten naar een bestand.

Hoe je ze dan in Outlook Express importeert, kan ik je dus niet vertellen, maar ik neem aan dat het ongeveer dezelfde truuk is, maar dan i.p.v. exporteren, kiezen voor importeren.

Goedenavond Pasja,
Mijn dank voor uw hulp maar helaas kom ik er na geprobeerd te hebben niet uit.Vriendelijke groet Sjaak
 
Beschrijf even waar je vastloopt, mogelijk dat andere lezers (die wél Outlook Express hebben) je vanaf dat punt verder kunnen helpen.

Ik neem aan dat het exporteren is gelukt?
 
bedankt weer

Beschrijf even waar je vastloopt, mogelijk dat andere lezers (die wél Outlook Express hebben) je vanaf dat punt verder kunnen helpen.

Ik neem aan dat het exporteren is gelukt?
Ik kom niet verder dan Bestand Importeren - exporteren en dan weet ik niet welke tekst ik moet selecteren en wat ik daarna moet doen.Sorry hoor.
 
We zijn hier om elkaar te helpen, waarom schreef je dan niet dat je al vastliep bij het exporteren?

Kijk even naar de bijlage.

Ik heb weliswaar Outlook 2007, maar veel verschil zal er niet zijn denk ik.

Ik heb de selectie trouwens verkeerd staan, je moet één regel lager hebben (naar een bestand exporteren)
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    72,9 KB · Weergaven: 114
Laatst bewerkt:
Weer bedankt

We zijn hier om elkaar te helpen, waarom schreef je dan niet dat je al vastliep bij het exporteren?

Kijk even naar de bijlage.

Ik heb weliswaar Outlook 2007, maar veel verschil zal er niet zijn denk ik.

Ik heb de selectie trouwens verkeerd staan, je moet één regel lager hebben (naar een bestand exporteren)

Ik heb inderdaad Naar een bestand exporteren geselecteerd en daarna op Volgende geklikt en toen zag ik het venster met de naam Exporteren naar bestand.In dat venster zag ik het volgende staan: Bestand met persoonlijke mappen
Door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (DOS)
Door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (Windows)
Door tabs gescheiden waarde (DOS)
Door tabs gescheiden waarde (Windows)
Microsoft acces 97-2003
Microsoft exel 97-2003
Verder zag ik niets meer staan dus verder kom ik niet.
Ik ga nu slapen en dan hoor ik graag weer van u.
 
Door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (Windows)

Daarna importeren in Outlook express.
 
Verder er mee

Door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (Windows)

Daarna importeren in Outlook express.
Goedemorgen Pasja,

Ik heb Door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (Windows) geselecteerd en toen op Volgende geklikt maar ik zie nergens Importeren in Outlook Express staan.Wel zie ik het venster Importeren in Outlook Express en daarin staat: archiefmappen,Agenda,Logboek,Taken,Verwjderde items,Verzonden Items,Persoonlijke mappen,Agenda,Prive map,Bewaren,concepten,Contactpersonen,Adresboek,Logboek,Notities,Ongewenste e-mail,.Dan zie ik een aantal door mij zelf gemaakte mappen,dan zie ik Postvak uit,RSS kanalen,Taken,Verwijderde items,Verzonden items,Persoonlijke mappen,Contactpersonen.
Dit was alles wat ik zag.Tot vanavond waarschijnlijk.
 
Ik ken O. Express niet dus durf ik niet te zeggen welke het is, maar ik schat zo in dat het de "Contactpersonen" moeten zijn. Probeer eens wat.
 
Volgens mij kan het ook anders. Ga in Outlook Express naar Bestand - Importeren - Adresboek. Blader dan naar de lokatie C:\docs and settings\application data\microsoft\address book, en selecteer daar het bestand met het boekje als icoontje.
 
adresboek

Ik ken O. Express niet dus durf ik niet te zeggen welke het is, maar ik schat zo in dat het de "Contactpersonen" moeten zijn. Probeer eens wat.

Goedenavond Pasje.Hier ben ik weer.Ik heb zo als u schrijft Contactpersonen geselecteerd en toen op Volgende geklikt.Toen las ik: Geexporteerd bestand opslaan als C;\Documents and Settings\Sjaak\Mijn documenten\Adresboek.CSV en daarna heb ik op Volgende geklikt.
Toen zag ik het venster Exportbestanden selecteren en in dat venstewr stond: C: Documents and setting\Sjaak\Mijn documenten\Adresboek CSV.Dit bestand bestaat al.Wilt u het bestand vervangen? Ja Nee.Omdat ik denk dat het niet verstandig is om op de knop Ja te klikken en omdat ik het niet durf ook wel heb ik op Nee geklikt.
Vriendelijke groet Sjaak
 
adresboek

Volgens mij kan het ook anders. Ga in Outlook Express naar Bestand - Importeren - Adresboek. Blader dan naar de lokatie C:\docs and settings\application data\microsoft\address book, en selecteer daar het bestand met het boekje als icoontje.

Nee dat is mij niet gelukt.Ik begin steeds meer te geloven dat het simpelweg niet mogelijk is om vanuit Outlook de adressen die in het daarbij hoorende adresboek te kopieren naar het adresboek van Outlook Expres wat ik overigens wel stom vind.Ik denk dat het andersom wel zou kunnen indien nodig.Groet Sjaak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan