adresboek outlook gekaapt

• Onderwerp starter Onderwerp starter judo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

judo

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Een aantal mensen uit mijn adresboek in outlook hebben een mail ontvangen waarin staat dat het zo leuk is dat ik een Iphone heb gekocht.

very good news
i just bought an Iphone 4 from this company
: <wwmmt.com>
all new original . i like it much
so i tell you , hope you like too
will save more money here.

Ik weet van niks en wil dit probleem graag oplossen. Ik draai windows 7 ultimate. Scannen met avg, ccleaner, spybot geven geen resultaat. Bij voorbaat dank voor reacties.

Judo

Scan eens met Malware Bytes.

Helaas lijkt het erop dat je email adres gebruikt wordt om te spammen.
Daar is niets aan te doen anders dan een ander email adres te gaan gebruiken.

Tardis

Hoi,

Kan het zijn dat de mailadressen ook in een adresbook 'online' staan bij je mailprovider?
Zoals hotmail, gmail ..... e.d.
Dat komt namelijk veel meer voor dan het 'kapen' van een adresboek van Outlook.

Het is mogelijk dat jouw computer een "zombie" is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zombiecomputer
Als je het niet kunt vinden met al je antimalware, antivirus etc. zit er maar 1 manier op bij mijn weten.
Een schone installatie .
De backup die je waarschijnlijk gaat make ook scannen op "zooi"

Nou nou ....
Al met al is het probleem toch behoorlijk 'vaag' om er nu al vanuit te gaan dat het om een - met andere woorden - botnet zou gaan ....

De vraag zou moeten zijn: heeft TS inderdaad een IPhone gekocht ....
En de volgende: heeft TS wellicht met die iPhone gecommuniceerd met dezelfde mensen die 'mail' hebben gehad zoals vermeld.
Kortom: de vraagtekens in de probleemstelling van TS rechtvaardigt een dergelijk drastische maatregel mijns inziens nog niet .....

Het kan ook zijn dat iemand besmet is waar jouw e-mail adres in het adresboekje voor komt. De spam wordt dan verstuurd vanaf die andere pc onder jouw naam, dat wil overigens niet zeggen dat jij ook de afzender bent.
Als je met virus en malware scanners in de weer bent geweest, zie ik geen reden tot paniek.
Spammers hebben tegenwoordig heel wat in hun mars.

NB. ik neem aan dat je een goede firewall en virusscanner gebruikt?

Bedankt voor alle reacties

Wat mij nuttig leek was de tip of ik mijn adresboek online had staan op gmail. Ik heb daarom al mijn contactpersonen van gmail verwijderd. Te meer omdat ik ook een mail kreeg van de veronica abonnementenservice die alleen in mijn gmail contactpersonen voorkwam.
Ik hoop hiermee voortaan gevrijwaard te zijn van een groot aantal van dergelijke berichten in mijn inbox.

Mail Delivery Subsystem Delivery Status Notification (Failure) vr 21:58 8 kB

Nogmaals hartelijk dank voor jullie reacties.

Judo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan