adresboek thundebird

Status
Niet open voor verdere reacties.

horjus

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2003
Dag beste mensen van Helpmij,

Ik gebruik Thunderbird. Probleem is dat ik al een aantal keer heb geprobeerd mijn adresboekgegevens te veranderen. Adressen er uit of er bij, of nieuwe sublijsten. Iedere keer als ik afgesloten heb en ik start Thunderbird weer staat diezelfde rottige oude lijst er weer. Ik dacht aanvankelijk dat ik dement was geworden omdat ik veranderingen doorvoerde en die dan niet terugzag.
Stom genoeg kan ik bij het forum van Thunderbird geen info krijgen hierover.
Gelukkig heb ik Helpmij als trouwe raadgever

Mgr.
Bob Horjus

Maak eens een goede backup van je adresboek en mails en herinstalleer thunderbird.
Ergens in het proces gaat iets hopeloos fout.

Backup: MozBackup.

helaas

Nee helaas het lukt niet.
Ik heb gedaan zoals je zei.
Ik heb zelfs na het de-installeren thunderburd uit de Program files gehaald.
Toen ik weer installeerde kwam automatisch (hoe kan dat nu) de hele lading aan mails en oude bestanden en dus ook het adresboek weer automatisch in het programma te staan.
Ik heb zelfs de backup ergens anders gezet zodat bij de installatie het programma de instellingen niet vanzelf over zou nemen.

De gegevens kun je gewoon aanpassen in Thunderbird zelf, in adresboek.

Ook staan alle gegevens in "C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Application Data\Thunderbird\Profiles\fcr7jldj.default\".

Ik ben misschien heel dom, maar ik kan het niet vinden ofwel het staat er niet. Ik zie zelfs geen documents and settings. Kan dat verborgen zijn?

Bob Horjus

Soory, Het was verborgen en ik heb het gevonden. Alleen in Profiles staat een directory die le978x27.default heet en daarin vind ik niets dat op een adresboek lijkt.
We komen stap voor stap verder. Nu nog een laatste hint en ik ben er.

Toch wat gevonden.
Het heet abook.mab

Daarin kan ik natuurlijk veranderingen maken, maar kan ik het ook gewoon helemaal legen en opnieuw opbouwen of zo?
Ik kan een backup van het adresboek maken en dit file legen.
Allemaal opties, wat is de beste

gelukt

Beste mijnheer lange pier,
Ik heb het hele adresboek er uitgegooid en dan maakt hij zelf weer een nieuw aan.
Hartelijk bedankt voor de raad
Bob Horjus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan