adress Mapping

Status
Niet open voor verdere reacties.

justmehaxe

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
heyz,

ik wou graag een ftp draaien op mijn machine.....maar dan moet ik een adress mapping maken want ik zit achter een Router.

WAN IP: 217.123.242.106
Subnet Mask: 255.255.254.0
Gateway: 217.123.242.3
Primary DNS: 213.51.129.170
Secondary DNS: 213.51.144.170

dit zijn mijn gegevens die ik vond in de Router bij Satus. (niet mijn echte ip's)

welke ip moet ik nu gebruiken op door te sluizen naar 192.168.2.101 die ik krijg van mijn router....en oja met ipconfig krijg ik nog een ip 169.224.50.368 ofzoiets, die is van mijn modem.

Greetz,

Je moet de juiste poort (meestal 23) van je WAN IP doorsluizen naar je IP dat je computer heeft waar de FTP op draait (192.168.2.101).

okey, adres mapping heb ik nu goed denk ik...ik kan zelf inloggen op mijn eigen ftp via mijn www ip. Maar wanneer iemand anders wil inloggen kan ik wel zien met Serv-U dat er iemand probeert in te loggen maar dan dondert hij hem eruit.

Rarararar

Greetz,

Misschien heb je de rechten om in te kunnen loggen nog niet helemaal goed staan.

ik heb nu een ander FTP programma gepakt...maar nog steeds hetzelfde.

kan het aaan de router liggen?

ik heb 192.168.2.101 private port: 21 public port: 1337

greetz,

Ik bedoelde eigenlijk of je de rechten binnen het FTP-server programma wel goed hebt staan.
Heb je wel accounts aangemaakt zodat andere mensen op je FTP-server mogen komen.
Aangezien je eerst wel kon zien dat mensen probeerden in te loggen gaat de router waarschijnlijk wel goed.

Krijgen die mensen die proberen in te loggen nog een foutmelding?

Als je vaste poorten open zet moet je kijken of router established connections ondersteund. Anders zorgen dat client in 'active' mode connectie maakt en niet in passive mode..

Ken je router niet dus het valt te proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan