Adressen bestand automatiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

HaContent

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2007
Berichten
16
Hallo

Ik heb een brief met een adressen bestand! Deze zet adressen in de brief!
Dus als ik dat in druk krijg ik 23 brieven achter elkaar.

Wat ik wil is elke brief apart opgeslagen onder zijn naam.
Hoe krijg ik dit voor elkaar..

Gr

Harold
 
Hoi,

Ik ben benieuwd of hier een geschikt antwoord op komt .....
Ben zelf meerdere keren bezig geweest dit in het kader van 'mailmerge' d.m.w. Word en een adressenbestand (Outlook, Excel) te realiseren.
Maar mij is het tot op heden niet gelukt ..... helaas.

Wat ik in het verleden als oplossing heb 'bedacht' (i.c.m. Outlook)

1. Een distributielijst maken van betreffende geadresseerden en onder 'Notities' in de betreffende distributielijst een koppeling naar de betreffende brieven.

2. Als er voor elke geadresseerde een map is: in deze map een link naar het betreffende bestand
 
do loop maken

Is het niet mogelijk om in VBA iets te maken waar mee je zegt zolang dat je adres tegen komt moet je biref maken en deze op slaan onder de naam van de eerste adres regel. En er ook in zetten dat wanneer je een lege regel tegenkomt dat hij moet stoppen.

Volgens mij is dat iets met DO Loop
 
Ik heb wel eens voor een klant zoiets gemaakt, maar dan werd alleen het document als PDF opgeslagen - wellicht is dit voor jou ook al voldoende. Het werkte als volgt:
- mailmerge wordt gestart
- vba slaat het document op (alle pagina's) onder de naam van de huidige contact
- vba geeft printcommando voor één (huidige) pagina
- pdf creator gebruikt naam document als .pdf naam
- volgende pagina wordt verwerkt
- tijdelijk bestand (laatste naam) wordt verwijderd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan