• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Adressen (excel) kopieren naar kop van mailingbrief (word)

• Onderwerp starter Onderwerp starter BenO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BenO

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Ik heb een probleempje en kom er niet echt uit.

In excel heb ik een heel adressenbestand van mensen waar een mailing heen moet. Dit is geordent onder: naam, adres, postcode en plaats.

In de voorbeeldbrief (die in word is gemaakt) staat deze code:
«NAAM»
t.a.v. «TITL» «VRLT» «TUS1» «TAVN»
«ADRS»
«PST1» «PST2» «PLTS»

Kan ik nu op de één of andere manier, al deze adressen bovenaan die mailing krijgen? Zodat ik voor elke klant een brief kan uitprinten met haar/zijn adres bovenaan. Ik begrijp wel hoe het werkt met etiketten maken vanuit een adressenbestand, maar wat ik nu wil doen, krijg ik helaas maar niet voor elkaar. Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen of wat tips kunnen geven.

BIj voorbaat dank!
Armando

Laatst bewerkt:
Hoi BenO,

als ik je vraag zo begrijp wil je eigenlijk een 'afdruk samenvoegen' in Word.

Het hangt even af van de versie van Office die je gebruikt hoe exact de procedure gaat, dus als je dat nog even aan zou willen geven?
Ik geef even een algemene omschrijving zoals ik dat - dagelijks bijna voor mijn werk - doe in Office 2007:

Ik maak een nieuw Word-document, en kies dan bovenin de optie "Verzendlijsten".
Dan de optie "adressen selecteren" - bestaande lijst gebruiken, waarbij je de link legt naar de betreffende database (in dit geval excel).

Dan krijg je de optie "samenvoegvelden invoegen".
En daarmee krijg je dus de mogelijkheid om de in excel genoteerde adressen weer te geven boven aan een brief (of midden in een brieftekst, dat kan ook).
Dan krijg je inderdaad de notaties «naam» en dergelijke.

Om de daadwerkelijke data weer te geven klik je op de knop "Voorbeeld van het resultaat", en voila: de gegevens worden weergegeven.

Om dit geheel als losse gepersonaliseerde brieven uit te voeren (naar een PDF of naar een printer) kies je dan als optie: "Voltooien en samenvoegen" - document afdrukken; daarna krijg je de keuze om alleen dit record, een selectie of alles te doen.
Daarmee geef je dus word de opdracht om (bijvoorbeeld bij een excel-bestand van 10 records) 10 individuele brieven te maken met behulp van die variabele data.

Ik hoop dat dit zo duidelijk is :thumb:

Bedankt voor de uitleg! Het klinkt best logisch wat u verteld, alleen ik loop in het begin vast, omdat ik het juiste menu niet kan vinden. Wij werken hier met office 2003. Bovenin zie ik geen verzendlijst staan, maar onder extra kan ik wel "brieven en verzendlijsten" kiezen. Maar daartussen staat weer niet de optie "adressen selecteren" en kan ik dus ook niet bij "velden samenvoegen" komen.

In ieder geval alvast bedankt! :thumb:

HE-LE-MAAL top! Het is gelukt!
Thanks! :thumb:

Hoi BenO,

mooi zo dat het gelukt is!
Ik denk dat het handig is dat je dan de status van je vraag op 'opgelost' zet; dan is dat maar klaar en het schoont weer op.

Groetjes Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan