• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

adressen op landkaart zetten in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

kozijntje11

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2011
Hallo,

Ik ben opzoek een landkaart die ik in excel kan zeten
ik heb een lijst met naam, adres, plaats
dit wil ik er in zeten op route (maandag =route 1 dinsdag = route 2 enz.)
kan mij iemand opweg helpen hier mee (als het kan wat ik wil)
iK kan wel wat in excel maar ik bij niet super goed . Heb al wat met google map maar hier kan je de kleur niet aan pasen en kan je geen naam bij zeten

gr johan

Ik heb het excel bestand nu op mij pc staan werk goed tot nr 20 alle andere ander adresen zoek hij wel maar dan krijg ik error bij goolge map (regel 16 error kan bestand niet lezen )
ik moet +/_ 200 adresen in vulen en laten zoeken .

gr johan

waarschijnlijk gebruik je in het excelbestand tekens die niet mogen volgens de utf-8-codering, zoals het &-teken of de ë in belgië

een oplossing

open het kml-bestand met kladblok
sla het bestand met kladblok op, maar let op!
onderaan kan je de codering kiezen, deze staat standaard op ANSI
verander deze in UTF-8

Hij geeft de fout nog .
ook in excel telt hij tot 20 en dan stop hij even en dan gaat hij verder in een keer klaar ??
kan het ook te maken hebben met offcie 2010 ???

gr johan

wat gebeurt er als je de waarde delay in het excel bestand (rechts) veranderd van 200 in 500 en daarna op de button klikt

sorry werk ook niet nu krijg ik in boven in excel reageert niet dit duurt +/- 1 min dan kom alles in een keer er te staan
ik wil wel het excel bestaan door sturen maar niet graag via forum.

gr johan

als het aan office 2010 ligt kan ik het niet controleren, ik heb office 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan