adressen planet

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidoz2

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2003
ik was mijn adsl usb modem (isdn) zat, en heb nu een pci modem gekocht. (conexant)
voordati k ga installeren wil ik graag alle adressen van planet op een rijtje hebben.. meeste kan ik wel vinden van planet site, als ik het goed heb:
- ip door server?
- dns door server?
- gateway door server?
- subnet mask door server?

ik kan ook kiezen uit 4 protocols, te weten:
bridged ethernet over atm
point to point protocol over atm
classical internet protocol over atm
pooint to point ethernet over atm

mijn gevoel zegt de 2e?

alvast bedankt voor de hulp!

Mocht ip door server e.d. nog een vraag zijn...even op help klikken. Verder doorlinken ging niet.
Hier
Ik hoop dat het jou straks lukt. Ik kreeg een lijst met allerlei namen en nummers i.v.m. verbinding maar nu is het een witte pagina.

Laatst bewerkt:
ok, tnx:)

ga morgen mijn best doen, ik laat het nog wel weten.

stel nu dat ik morgen er niet uitkom met de instellingen, dan ga ik er vanuit dat ik het modem zelf feilloos kan installeren, het afstemmen ervan lijkt me later ook nog wle te kunnne.... (reden aanschaf: zie mijn post bij hardware/modem/hm121di) ik weet niet hoe linken hier werkt, sorry.....

Je linkt door op de betreffende pagina boven in de adresbalk het adres te kopieren.
Vervolgens klik je op http. Je typt hier, link of wat dan ook en in de volgende regel plak je het gekopieerde.

Geplaatst door davidoz2
ik was mijn adsl usb modem (isdn) zat, en heb nu een pci modem gekocht. (conexant)
voordati k ga installeren wil ik graag alle adressen van planet op een rijtje hebben.. meeste kan ik wel vinden van planet site, als ik het goed heb:
- ip door server?
- dns door server?
- gateway door server?
- subnet mask door server?

ik kan ook kiezen uit 4 protocols, te weten:
bridged ethernet over atm
point to point protocol over atm
classical internet protocol over atm
pooint to point ethernet over atm

mijn gevoel zegt de 2e?

alvast bedankt voor de hulp!

Je gevoel mbt de tweede keuze gaat niet werken want Planet werkt via KPN met

Encapsulation = PPPoA VCMux
VPI = 8
VCI = 48

Je IP nummer wordt middels DHCP via je modem " gemaakt " en je dns servers zijn :
ns1.wxs.nl [195.121.1.34]
ns2.wxs.nl [195.121.1.66]

Je subnetmask is 255.255.255.0 en je gateway is modemafhankelijk.

Kijk eerst even of je modem dit protocol ook ondersteunt en dan gebeurt door DHCP veel vanzelf.

Succes !

ok, ga alles nu installeren...
van die 4 schijn ik er 1 te moeten kiezen, welke wordt het dan ?

bedankt !

Geplaatst door davidoz2

bedankt !

Wat zijn de keuze opties?

Geplaatst door davidoz2

bedankt !

Met welke modem/router ga je dan werken ? Je hebt nu een pci kart maar daar hoort ook wel een modem/router bij toch ?

Het gaat over deze: pci modem gekocht. (conexant)

@Elisa:Klopt idd,maar dit is een component wat je in je computer zet en vervolgens via een netwerkkabel een verbinding maakt met je modem/router als het gaat om adsl.

Jeetje, dan heb ik ook nog zo'n ding :D :D
Zit zelfs iets van spraak bij dacht ik.
Weer wat wijzer.

hij gaat morgne richting reperateur, ik zie er geen licht meer in...

maar het idee bij dit modem is: kaart in pc, en dan aan de ene kant de "telefoondoos in de muur" en aan de andere kant de pc, dus geen "modem" of wat dan ook buiten de pc, enige wat er nog buiten de pc ligt voor de adsl is het kabeltje dat de verbinding legt........ zit ook niks bij va neen router dus, tis puur voor 1 pc...

Waar gaat dat kabeltje heen ?

Heb je nou wel of geen adsl aansluiting ?

Geplaatst door davidoz2
Toegesneden op het stukje bericht hieronder:
en heb nu een pci modem gekocht.
Daarmee kun je alleen een inbelverbinding tot stand brengen. Dit is niet zo moeilijk te verwezenlijken. Je zou eventueel bij zonnet(gratis) kunnen inbellen om verder te kunnen internetten. Het telefoonnummer is 06760-75030. De provider zonnet sluist je door naar het web gratis, behalve de telefoontikken zijn op je eigen kosten. Het draadje v.d. telefoon moet in de "INLINE" ingang en NIET in de "PHONE" ingang.

Dennis.

Geplaatst door davidoz2
hij gaat morgne richting reperateur, ik zie er geen licht meer in...

, enige wat er nog buiten de pc ligt voor de adsl is het kabeltje dat de verbinding legt........

Hier zit/zat de verwarring.Geen adsl dus gewoon een ""ouderwetse"" inbelmodem.
Heeft dan dus ook niks in dit onderdeel van het forum te "" zoeken ""

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan