• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Adressen uit Exel (1800 stuks) naar etiketten in word kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samantha V

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hallo,

Wat is de snelste manier om vanuit een exel adressenbestand (1800 adressen), adressen over te zetten naar een Wordduccument, in dit geval etiketten.
Nu doe ik per regel kopieren en plakken speciaal, dus wel 1 adres in 1 keer, maar dat gaat echt heel lang duren.

Als iemand weet hoe het sneller kan hoor ik het graag.

Bedankt en vriendelijke groet,

Samantha

Samantha V, Heb je wel 'ns gehoord van de term 'mail merge' (nl = samenvoegen????)? Je kan in Word heel makkelijk een tabel (access of excel) koppelen aan een worddocument. Kijk ff in de help van Word voor uitleg over het samenvoegen dan heb je in 10 minuten je etitketvellen op je printer liggen.

Groet, Leo

Samantha V, Heb je wel 'ns gehoord van de term 'mail merge' (nl = samenvoegen????)? Je kan in Word heel makkelijk een tabel (access of excel) koppelen aan een worddocument. Kijk ff in de help van Word voor uitleg over het samenvoegen dan heb je in 10 minuten je etitketvellen op je printer liggen.

Groet, Leo

Bedankt Leo, ik werk maandag weer en dan ga ik het uitproberen.

Goedemorgen,

Ik ben nu al ruim een uur bezig met het samenvoegen. En als ik stap 6 heb gedaan Samenvoeging voltooien, dan krijg ik niets te zien. Er verschijnt geen een adres in mijn etiketten veld. Ik weet begod niet waar het fout gaat.
Ik heb het al op verschillende manieren geprobeert die ik aangeboden heb gekregen. (ook die oude forumsite)

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?
ps. ik heb niet zo veel ervaring in word en exel, ik hoef dit maar een enkele keer te gebruiken voor mijn werk. Vandaar ik hier niet zoveel verstand van heb..

Gr. Samantha

Samantha V,

De handleiding van Danny 147 in post #5 is toch echt wel goed. Kun je je Word-document met het bijbehorende Excel-bestand (met dummy gegevens!) hier niet even plaatsen?

Groet,
Gert

Doe je samenvoegen naar nieuw document en wordt dat dan aangemaakt na de laatste stap?
Als je in het huidige document doet, moet je even bij afdrukvoorbeeld kijken. Mogelijk staat het daar dan wel goed.

Als dat allemaal niet werkt kun je misschien een (geanonimiseerd) voorbeeld bestandje plaatsen, dan kunnen we even kijken wat er fout gaat.

mvg leo

Laatst bewerkt:
Hallo,

Als ik Extra/Brieven en verzendlijsten aanklik staat niet optie: Wizard afdruk samenvoegen. (wat in het bestandje staat)
Ik heb:
afdruk samenvoegen
Werkbalk Afdruk samenvoegen weergeven
Enveloppen en etiketten
Wizard Brief

Dus hier klopt het eigenlijk al niet. Ik heb overigens Window 2003.

Samantha

Hallo,

Als ik Extra/Brieven en verzendlijsten aanklik staat niet optie: Wizard afdruk samenvoegen. (wat in het bestandje staat)
Ik heb:
afdruk samenvoegen
Werkbalk Afdruk samenvoegen weergeven
Enveloppen en etiketten
Wizard Brief

Dus hier klopt het eigenlijk al niet. Ik heb overigens Window 2003.

Samantha

Je moet dan "Afdruk samenvoegen" gebruiken

ik heb wonderbaarlijk adressen gekregen in het etikettenveld maar ik heb maar 2 pagina's en ik heb zo'n 1800 adressen.

ik heb een bestand toegevoegd hoe het eruit ziet, en dan zie je opeens hele grote vlakken ipv allemaal dezelfde etikettengroottes.

hoe krijg ik ze nu allemaal goed en hoe maak ik die grote velden weer normaal?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het is gelukt!
Door veel te proberen is het me uiteindelijk gelukt.
Hartelijk dank!

Groetjes Samantha

Samantha,

Ik zie geen grote vlakken, wel een paar lege etiketten tussen de rest. Ik denk dat je maar zo weinig etiketten ziet (ipv 1.800) doordat je het beriek in Excel niet goed hebt ingesteld.

Maar als eerste: selecteer in je Excel-bestand alle regels met namen en adressen, inclusief de kolomkoppen, en geef daar een naam aan via Invoegen -> Naam -> Definieren.
De naam die je er daar aan geeft (bv Etiketten) zie je dan later weer terug in je selectiescherm.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan