adressen van outlook naar outlook express

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij klik je boven links op Bestand en kies je daarna Importeren en Exporteren...
Dus je gaat eerst exporteren en vervolgens ga je bij OE importeren.. Dacht ik

Groetjes
Falco

Dat heb ik uitgeprobeerd, je weet nooit of het iemand helpt, maar ik krijg het niet voor elkaar.

icon9.gif
:D

Heb ze maar allemaal met copy paste gedaan want ook rechtsklikken werkte niet. Bedankt.

Open Outlook Express. Klik op bestand, Importeren
Adressen

Dat moet werken. Zo doe ik het altijd. Ik heb zelfs de keuze in Outlook om dubbele adressen niet te importeren.

Graag wat screenshots hoe julllie de adressen uit Outlook exporteren.

Want ik blijf nieuwsgierig hoe jullie het voor elkaar krijgen.

Sorry er ging iets verkeerd.

Ik heb even gekeken. Ik zie geen mogelijkheid om vanuit Outlook Express de adressen van Outlook te importeren. Wel kun je vanuit Outlook exporteren. Dan moet je een door komma's gescheiden bestand kiezen en opslaan als persoonlijk adresboek. Vandaaruit zou het wél mogelijk moeten zijn. Ik heb nu even geen tijd, maar ik beloof je dat ik er verder naar kijk om de oplossing te zoeken, aangezien ik dit zelf ook interessant vind.

Laatst bewerkt:
Ik ben nog steeds bezig om je vraag te beantwoorden. Het door komma's gescheiden bestand exporteren geeft een raar soort adresboek als je importeert. Ik heb het geprobeerd met access en dan krijg je alle gegevens wel goed door. Vandaaruit zou je moeten kunnen importeren. Ik kan dit niet verder onderzoeken, omdat ik reeds mijn adresboeken in zowel outlook als outlook express heb. Probeer het eens en laat het me weten.

Geplaatst door typtrop
Hoe breng ik mijn adressen van outlook naar outlook express?

Ik weet niet als dit werkt bij XP maar bij andere versies wel.
Het is in principe niet nodig om adressen vanuit Outlook naar Outlook Express te exporteren. Dit gaat automatisch. Op de PC zit dus standaard OE. Maar men gebruikt Outlook voor e-mailen. Je kan het instellen dat de adres gegevens automatisch ook in OE komen.
Je opent Outlook Express, klik op Extra, kies voor Adresboek. Klik in het adresboek op tabje Extra en vervolgens op Opties. Nu moet je aanvinken: gegevens delen en bevestig deze. Op deze manier worden jou adressen ook automatisch in Outlook Express opgeslagen terwijl je Outlook gebruik.

Groetjes :D
Falco

Hi Blacksheep. Ik heb het allemaal maar gedaan via het omslachtige copy past. Blijft wel vreemd dat een ogenschijnlijk simpele aktie in XP blijkbaar niet kan.
Groeten.

Hi Typtrop ! :D
Nogmaals ik weet niet als dat werkt in XP. Anderzijds soms is wat makkelijker als men vanaf het begin wat meer info geeft (welke Windows, IE of OE versie, etc).
Bij XP werk je met een soort van ‘centrale’ adresboek. Deze is dan beschikbaar voor: Outlook, Outlook Express, Internet Explorer, Microsoft NetMeeting en Microsoft Phone System.
Hieronder de handleiding van Microsoft:

Het adresboek openen
Klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma's en Bureau-accessoires aan en klik op Adresboek om het adresboek te openen.

Als u het adresboek wilt openen in Outlook Express, klikt u op Adresboek in het menu Extra.

Contactpersonen importeren uit andere Windows-adresboekbestanden
U kunt contactgegevens importeren uit andere Windows-adresboekbestanden (.wab-bestanden), uit Netscape Communicator, uit het persoonlijk adresboek van Microsoft Exchange of uit tekstbestanden (.csv-bestanden).

Ga als volgt te werk om Windows-adresboekbestanden te importeren:
1. Open het Adresboek, wijs Importeren aan in het menu Bestand en klik op Adresboek (WAB).
2. Selecteer het adresboek dat u wilt importeren en klik op Openen.
Contactpersonen importeren uit andere adresboekindelingen
1. Open het Adresboek, wijs Importeren aan in het menu Bestand en klik op Ander adresboek.
2. Klik op het adresboek of bestandstype dat u wilt importeren en klik op Importeren.
3. Als het gewenste adresboek niet wordt vermeld, kunt u het exporteren naar een tekstbestand (.csv) of naar een LDIF-bestand (LDAP Directory Interchange Format). Dit bestandstype kunt u vervolgens importeren.

Groetjes :D
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan