• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

adressen weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

SS123

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2020
goedendag,

ik heb een lijst met 4 adressen maar ik probeer voor elkaar te krijgen wanneer ik adres 1 aanpast dat adres 2.3.4 ook worden aangepast naar de goede volgorde..
maar krijg het niet voor elkaar kunnen jullie mij helpen!
voorbeeld:

adres 1
adres 2
adres 3
adres 4

wanneer ik dan adres 3 als eerst wil moet eigenlijk de volgorde wijzigen dat de volgorde dan bijvoorbeeld:

adres3
adres2
adres1
adres4

en zo moet het door gaan ik denk dat het met een formule en een tabel kan alleen ik kom er niet uit!

(na aanpassing een foto erbij gedaan van de tabel met de lijst/ tabel hoe die moet worden.)
(foto invullen daar moet de tabel automatisch inkomen)
Invullen.PNG
Adres tabel.PNG

ik hoop dat jullie het nog snappen en mij kunnen helpen:(

Laatst bewerkt:
Als het 4 adressen zijn kan het simpel

Bijlagen

bedankt voor de snelle reactie ik heb een foto toegevoegd zal je willen kijken of je dat ook voor mij kan invullen:D

ik wil eigenlijk dat die de tabel automatisch aanpast dus er zit eigenlijk een verborgen tabel achter..
(chauffeurs zijn namelijk verschillende mensen..)

heb het bestand toegevoegd..

Bijlagen

Laatst bewerkt:
JA top!!! zo wil ik het maar mijn vraag is nu nog wat als ik een adres er bij wil maken dus 6 hoe kan ik die er in verwerken?

Is er ergens een video of zou je kort kunnen uitleggen hoe ik er 1 extra bij of af haal?

Laatst bewerkt:
Code:
=VERSCHUIVING(B2;1;VERGELIJKEN($I$2;$B$2:$E$2;0)-1;[COLOR="#FF0000"]20[/COLOR];1)

Dan verander je het getal in het rood

Als je eventuele nullen weg wilt halen gebruik je deze code in de celopmaak

Code:
0;;

Laatst bewerkt:
Of je gebruikt deze formule. Dan kan je zo veel toevoegen als je wil zonder de celopmaak te veranderen.

Code:
=ALS.FOUT(VERSCHUIVING(B2;1;VERGELIJKEN($G$2;$B$2:$E$2;0)-1;AANTALARG(VERSCHUIVING(B2;1;VERGELIJKEN($G$2;$B$2:$E$2;0)-1;[COLOR="#FF0000"]200[/COLOR];1));1);"")

sorry dat ik het nog steeds niet helemaal begrijp..;) maar hoe kan ik nu de met de gele en blauwe het zelfde doen al jij net deed...

Bijlagen

Op die manier moet je aflsluiten met control shift enter omdat het een matrix formule is. Wanneer je de lijst op dezelfde hoogte houdt als de tabel kun je het doen als in deze bijlage.

Bijlagen

sorry sorry ik had de verkeerde document per ongeluk erin gepakt en snel veranderd maar je was zo snel dat je dat niet gezien hebt:shocked:

De opmaak van je tabblad zorgde voor de problemen. Ik zou het zo doen. Nu heb je geen matrix formule nodig en de formule blijft altijd werken.

Bijlagen

top top top nu kan ik weer verder :thumb: ga nu maar even uitvogelen hoe het met reistijden zit of ik die er ook aan kan koppelen :confused: jij enig idee?

Misschien Als je de situatie duidelijk uitlegt met gewenste uitkomsten

je hebt nu mooi deze lijst voor mij maar als ik een tabel maak met reistijden tussen adres 1 en 2 en 1 en 3 en 2 en 3 en ik zeg dat ik bijvoorbeeld om 17:00 ga rijden dat die dan automatisch bij de adres de tijden berekend...

Snap je dat of niet?

tijden.PNG

ik wil eigenlijk bij de gele de tijd invoeren dat ik weg ga en dat die dan automatisch doorberekend hoe laat ik daar ben je mag de tijden even verzinnen als je er uitkomt( moe dus gekoppeld worden aan de groenen lijn denk ik hahah:thumb:;)

Laatst bewerkt:
Dat is bijna niet te doen omdat er zo veel mogelijkheden zijn.

oke duidelijk dan moet ik daar maar wat anders op bedenken jij nog enig idee hoe je dat makkelijk dan kan krijgen met reistijden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan