Adressen zichtbaar in nieuwsbrief

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nightscreen

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Hallo,
Voor een klant van mij (ik ben webdesigner) verstuur ik eens in de zoveel tijd een nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief gaat naar ongeveer 500 e-mailadressen. Dat doe ik in ongeveer 10 stukken. Als ik de nieuwsbrief verstuur stuur ik hem ook naar mezelf om te kijken of hij wel goed aankomt.
Er is echter een probleem. Ik krijg e-mail adressen te zien die ik per BCC heb verstuurd en een HTML code te zien.
Zelf denk ik dat het verzenden blokkeert op bepaalde verkeerde e-mailadressen, want bij andere e-mailadressen gaat het weer goed. Hoe kan ik uitzoeken welke adressen kloppen en welke niet? Ik wil ze namelijk niet allemaal 500 afzonderlijk moeten versturen. Of is er iets anders aan de hand?

Alvast bedankt voor een reactie

Laatst bewerkt:
Voor alle zekerheid: je gebruikt toch niet MS Office Outlook?
Je verzendt 10 x 50 e-mails met BCC, waarom geen groep aangemaakt (of distributielijst in MS Outlook)?

Bedankt voor je reactie.
Ik gebruik gewoon Outlook Express. En ik heb in het verleden een groep aangemaakt, maar daar kreeg ik dus hetzelfde bij, en op die manier kon ik niet controleren waar de fout zat. Vandaar dat ik nu alles in gedeeltes verstuur, zodat ik ongeveer weet welk e-mailadres fout is. Punt is alleen dat het "foute" e-mailadres gewoon een echt e-mailadres is, maar in de BCC regel een hele blanco regel geeft. Dat is de enige manier om erachter te komen dat het niet klopt. Dus als ik adres A t/m E tegelijk in de BCC regel zet, staat er ineens bij bijvoorbeeld: email@email.com een hele witte regel achter en daarna weer gewoon de rest van de e-mailadressen. Ik heb alle adressen in de lijst contactpersonen gecontroleerd of er fouten in zaten, maar dat was niet het geval. Het enige wat opvalt, is dat als ik op het foute adres 1 keer klik, het laatste gedeelte veranderd in "..." Dus ".com" of ".nl" is niet zichtbaar. Ik weet eigenlijk niet goed waar ik nu het probleem op moet lossen, of hoe het probleem is ontstaan.
Mensen melden zich nog regelmatig aan voor de nieuwsbrief en dit is erg lastig. Bovendien is het erg vervelend als iedereen de e-mailadressen van anderen kan zien.

Laatst bewerkt:
En ik heb in het verleden een groep aangemaakt, maar daar kreeg ik dus hetzelfde bij, en op die manier kon ik niet controleren waar de fout zat.
Dit kan ik niet helemaal volgen. Als je met een groep werkt, ben je af van het probleem dat de ontvangers alle e-mailadressen te zien krijgen. Maar je e-mailadressen moeten dan wel correct zijn. Ik ben wat gaan lezen in de Help-file van Outlook Express. Meer specifiek door in de tab Index te typen "groep"' en vervolgens de vijf onderwerpen daaronder weer te laten geven.
Zoals altijd met dit soort "dbases" je moet ze wel eerst goed vullen...:confused:

Dit kan ik niet helemaal volgen. Als je met een groep werkt, ben je af van het probleem dat de ontvangers alle e-mailadressen te zien krijgen. Maar je e-mailadressen moeten dan wel correct zijn.
Ja en daar zit dus denk ik het probleem. Volgens mij moet het niks uitmaken als ik een mail naar een fictief of verkeerd adres stuur. Dan zou ik hooguit een foutmelding moeten krijgen dacht ik. Ik snap alleen niet waarom nu meteen alle andere adressen zichtbaar worden, en er een HTML code bij zit.

Ben ik weer,
Zou het te maken kunnen hebben met het versturen van de mail in HTML?
Dat ik bijvoorbeeld, als ik het in platte tekst zou versturen geen last zou hebben?
Ik vermoed dus dat iemand een berichtje krijgt die geen HTML kan ontvangen en dat daar dus de rest op blokkeert, of is dat te ver gezocht?
Omdat ik namelijk dit te zien krijg: (Heb de e-mailadressen ff op anoniem gezet)
>,
anoniem@hotmail.com,
anoniem@hotmail.com,
anoniem@hotmail.com,
<anoniem@hotmail.com,
anoniem@hotmail.com,
anoniem@hotmail.com,
anoniem@hotmail.com,
anoniem@hotmail.com,
anoniem@hotmail.com,

Subject:
Date: Fri, 18 May 2007 06:19:41 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_NextPart_000_006A_01C79914.850743F0"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028

This is a multi-part message in MIME format.

------=_NextPart_000_006A_01C79914.850743F0
Content-Type: text/plain;
charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

------=_NextPart_000_006A_01C79914.850743F0
Content-Type: text/html;
charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=3DContent-Type content=3D"text/html; =
charset=3Diso-8859-1">