Adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartSr

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Berichten
240
Kijk wat ik maakte:
Schermopname (9).png
geïnteresseerd? Stuur me een mail met als titel Adressen en ik stuur het je toe.
BART
 
Heel mooi!
Dat is Access? Ik heb geen Access. GSM wist ik niet, dat is Mobiel. Code, Selectie, Aantal personen is mij niet duidelijk. De laatste is het aantal personen in een gezin?

Telefoon Thuis > Telefoon thuis
E-mail > E-mailadres
Gasten Etiketten > Gasten etiketten
Alle Gastcodes > Alle gastcodes ...

Dat E-mailadres is die aanklikbaar (een link)? Zou dan onder E-mail > Website zetten, want je hebt toch vaak info nodig van de website.
 
Laatst bewerkt:
Senso

Heel mooi!
Dat is Access? Ik heb geen Access. GSM wist ik niet, dat is Mobiel. Code, Selectie, Aantal personen is mij niet duidelijk. De laatste is het aantal personen in een gezin?
Als je geen Access hebt, kun je dit niet gebruiken.
Het aantal personen is dat wat je wilt uitnodigen. Met selectie geef je aan of je de bovenstaande(n) wel/niet wilt uitnodigen
 
Ja, erg jammer. Want dit is heel mooi gemaakt.:thumb:
 
Ziet er netjes uit, maar waarom post je de db niet gewoon in het subforum "Office-Applicatie-Voorbeelden"? Dan kan iedereen die het interessant vindt hem ophalen. Of desnoods in dit forum. Lijkt me nogal ingewikkeld om dat via de mail te doen.

En je mag natuurlijk bést GSM gebruiken als omschrijving voor Mobiel. Als je "Telefoon Thuis" doet, moet je ook "Telefoon Werk" doen; een beetje consequent blijven dus :). En de tip van senso om email aan te passen, zou ik zeker niet doen: normaal gesproken start je, door een klik op het email adres, de standaard mailclient op. Daar komt doorgaans geen webpagina aan te pas. Gewoon de mail starten dus met dat veld. En je kunt er natuurlijk een zelfstandige database van maken, die je kunt starten zónder Access. Dan kan iedereen hem gebruiken.
 
En je kunt er natuurlijk een zelfstandige database van maken, die je kunt starten zónder Access. Dan kan iedereen hem gebruiken.
Een zelfstandige database? Wat bedoel je daar mee?
 
Aangezien zelfstandige databases niet bestaan, vermoed ik dat hier een zelfstandige applicatie wordt bedoeld. Een exe bestand of zo.
 
Het zou mooi zijn als er een postcodecontrole in zou zitten. Via https://bwnr.nl/pcapi.php kan je je registreren en vervolgens bijvoorbeeld op basis van postcode/huisnummer het adres ophalen.
 
Aangezien zelfstandige databases niet bestaan, vermoed ik dat hier een zelfstandige applicatie wordt bedoeld. Een exe bestand of zo.
Gelukkig heb je altijd muggenzifters die niks te doen hebben, dan wel nuttig willen zijn…
 
Om vragen hierover te voorkomen:Het zijn in deze versie allemaal fake-adressen! Als je dit exemplaar aanvraagt en hebt ontvangen, kun je ze verwijderen via de knop "adressen verwijderen"

Schermopname (13).png
 
Twee opmerkingen: combineer de voornaam en achternaam in één veld, zodat je inderdaad een naamveld hebt gemaakt. Nu heb je twee velden met één label. Is een beetje verwarrend. Bovendien wil je in brieven of etiketten toch ook de volledige naam in één string hebben? En als je een familie adresseert, doe je dat alleen met de achternaam. Dus: “aan de familie Marie”.

en nogmaals het verzoek om de db gewoon in het draadje mee te posten.
 
Mede om die laatste reden heb ik voor- en achternaam gescheiden gehouden

Nu heb je twee velden met één label
Welke bedoel je?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op je rapport staat maar één label: "naam" boven de beide velden familienaam en voornaam. Maar ik vind niet dat dit stoort. het is bovendien gemakkelijker om gegevens achteraf samen te voegen in één berekend veld dan één string in 2 te splitsen. Ik zou zeker de voornaam en familienaam in 2 aparte velden houden, en waar nodig, ze concateneren in een berekend veld.
 
Mede om die laatste reden heb ik voor- en achternaam gescheiden gehouden
Je snapt het geloof ik niet helemaal: ik heb niet gezegd dat je die velden samen moet voegen tot één veld. Wél dat je de output moet combineren tot ofwel één veld ([Voornaam] + [Achternaam], eventueel met tussenvoegsel erbij) en dat je bij een aanhef "Familie" dus alleen het veld [Achternaam] gebruikt.
 
Bart, pak het bestand even in als zip bestand en dan lukt het uploaden vast.
In de Verkenner R-muis op het bestand en dan kiezen voor "kopiëren naar.." en kies voor "gecomprimeerde map" en daarmee heb je het gewenste zip bestand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan