Adressenbestand importeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruut
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruut

Verenigingslid
Lid geworden
20 apr 2005
Hoe kan ik mijn adressenbestand uit V-Card in één keer importeren in Thunderbird?
Ikm kan het natuurlijk wel stuk voor stuk doen maar er is vast wel iemand die een snellere manier weet.

Adressenbestand uit WindowsLIve naar Thunderbird

Ik heb gekeken naar de link. Ik snap niet hoe ik al mijn adressen in één keer kan kopiëren naar Thunderbird of vanuit Contactpersonen naar Thunderbird. Het lukt me niet om de adressen via b.v. "alles selecteren" naar Thunderbird te verplaatsen.

Je converteert je vcard file eerst. Het geconverteerde bestand kun je wel ineens binnenhalen.

Als je al hebt geupdate naar verise 8 (vandaag uitgekomen)

ga naar "EXTRA" -> importeren -> "adresboek" selecteren -> volgende -> vcard bestand OF je geconverteerde LDIF bestand

Adressen kopieren uit Windoiws Live naar Thunderbird

Dat is nou net wat niet lukt. Ik kan wel één adres importeren maar niet allemaal tegelijk.
Als ik uit Windows Live mijn adressenbestand exporteer kom ik bij "Contactpersonen" in Documenten terecht nadat ik vcard heb geselecteerd. En als ik dan uit Thunderbird probeer te importeren kan ik geen vc-file vinden.

1) als het goed is kan thunderbird direct alles inlezen vanuit live mail
2) ik krijg de optie om als CSV te exporteren en die wordt correct volledig uitgelezen door thunderbird

Adressenbestand vanuit Windows Live naar Thunderbird

Heb ik gedaan maar de pc slaat dit nu op als een Excel-bestand.

excel bestand of excel icoontje? CSV krijgt standaard een excel icoontje, maar is prima leesbaar door andere programma;s

Adressen importeren vanuit Windows Live naar Thunderbird

Dat heb ik gedaan via de Wizard en dan instellingen: importeren vanuit Windows Live. Maar in mijn adresboek van Thunderbird staat dan niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan