• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Adressenlijst met relaties op 1 adres vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

kalsver

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2011
Berichten
15
Hoi,
Ik ben bezig met het maken van een ledenlijst, waarbij ik alle bestaande gegevens in 1 lijst wil hebben staan. Nu heb ik al zelf veel ontdekt, maar loop nog tegen het volgende aan. Heeft iemand een tip/oplossing, dan hoor ik die graag!

1) Ik heb elke persoon (lid, gast, jeugd, kind enz.) op een aparte regel gezet, behorende bij hetzelfde relatienummer. Het komt voor dat een kind van gescheiden ouders een andere achternaam heeft dan zijn vader/moeder. Deze kinderen moeten wel bij de ouders staan. Vandaar dat ik een relatienummer heb toegevoegd.
Als ik nu een nieuw lid wil toevoegen dan wil ik deze op alfabetische volgorde in mijn lijst hebben staan. Volgens mij moet ik dan een rij invoegen en dan het nieuwe lid van een nieuw nummer voorzien. Omdat ik selecteer op relatienummers om de lijst op alfabetische volgorde te zetten, moet volgens mij de relatienummers die onder dit nieuwe lid staan aangepast worden. Enig idee hoe dat op een snelle manier kan?

2) Ik maak vanuit word via afdruk samenvoegen etiketten voor de leden, nu komt op elk etiket 1 naam en adres te staan. Bij relaties op hetzelfde adres zou ik graag beide namen van deze relatie, inclusief de adresgegevens op 1 etiket willen hebben staan. 2 etiketten is namelijk niet nodig. Ik heb al van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.

Ik hoor graag suggesties.

Bedankt alvast.
KKV
 

Bijlagen

  • Voorbeeld ledenlijst.xlsx
    20,6 KB · Weergaven: 68
Hallo KKV

Dat je alle gegevens in een sheet zet is perfect.

Je geeft relatienummers aan personen dus die moeten eigenlijk uniek zijn. Dus niet cijfer1>naam persoon en dan nogeens cijfer1 >naam andere persoon enz.
Ook al zijn de ouders gescheiden de achternaam zal het kind behouden of van vader of van moeder. Denk niet als ouders gescheiden zijn dat de vrouw de naam van haar echtgenoot wil behouden. Dus kan je misschien iets met vert.zoeken.

Of met andere woorden.

Je zal het e.e.a. moeten gaan aanpassen.

Je hebt al veel ontdekt. Dit is helaas niet te zien in je bestandje. Up-load je origineel, ontdaan van gevoelige info en je wordt, denkelijk beter geholpen.

mvg Peter
 
Hallo Peter,
Bedankt voor je reactie. Ik zal me eens verdiepen naar vert.zoeken.
het bijgestuurde document is het document wat ik gebruik met fictieve gegevens.

Groetjes,
KKV
 
Hallo Peter,
Bedankt voor je reactie. Ik zal me eens verdiepen naar vert.zoeken.
het bijgestuurde document is het document wat ik gebruik met fictieve gegevens.

Groetjes,
KKV

Ik doe dit in MS Access en daar maak ik twee tabellen een met alles apart en een met familienamen voor de afdruk van etiketten dat gaat een stuk makkelijker dan het importeren en samenvoegen in word.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan