Adressenlijst samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

David Axel

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2009
Ik heb in Excel een database Adressen gemaakt, maar ik wil de gegevens van de verschillende kolommen samenvoegen tot 1 regel.
Bijv. in Excel in kolom A1 = Voornaam: Jan; kolom B1 = Achternaam: Jansen; kolom C1 = adres: Langstraat 580; kolom D1 = Postcode: 9999 ZZ; kolom E1 = Woonplaats: Stad; kolom F1 = telefoonnummer: 099 987654.
Nu wil ik in één regel de verschillende gegevens samenvoegen tot één regel:
[B] Jansen[/B] Jan Langstraat 580 9999 ZZ Stad telefoonnummer 099 987654
Moet ik dan regel voor regel doen, of is er ook snelle methode?

In Excel staan een heleboel helpteksten, maar daar kom ik helemaal niet uit! Wie heeft een simpele oplossing voor mij. Alles overtikken is géén oplossing. Moet ik dan alles regel voor regel doen, of is er ook snelle methode?

Je zou dit m.b.v. Word in 1x kunnen doen:
1. Selecteer alles en kopieer
2. Ga naar Word en plak (alles wordt als tabel geplakt)
3. Ga naar tabel->converteren->tabel naar tekst en selecteer 'tabs' bij 'tekst scheiden door'
4. Ga naar tabel->converteren->tekst naar tabel en selecteer 'alineamarkering' bij 'lijstscheidingsteken'
5. Er is nu een tabel met 1 kolom
6. Kopieer en plak naar excell
Voila

Succes!

Je kunt ook naast de gegevens in een gewenste kolom de velden combineren met een simpele formule:

=A1 & B1 & C1 etc

Eventueel voeg je spaties etc. toe: =A1 & " " & B1
Deze formule trek je door naar beneden en klaar is Kees

mvg Leo

etiketten maken vanuit Excel databestand

Bedankt. Is na enig oefenen gelukt.
Maar hoe kan ik nu vanuit een Excel databestand 'etiketten' maken?
Dus in meerdere regels.

mvg David

Laatst bewerkt:
Bij afdruk samenvoegen haalt Word de gegevens juist op uit b.v. excel of een database.
De link werkt bij mij gewoon. Mogelijk moet je cookies (voor deze site) inschakelen.
Deze link gaat meer specifiek over etiketten, maar geeft mogelijk hetzelfde cookie probleem.

mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan