ADRT03 modem instellen voor zonnet family DHCP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shimanski

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2002
Berichten
123
Hallo,

Ik wil een ADRT03 annex A modem instellen voor zonnet Family (DHCP) de nieuwe family dus. (na 1-3-2004 geleverd!!)
Installeren volgens het boekje werkt niet.
Klopt voor ons niet
Helpdeks bellen heeft gedeeltelijk geholpen, maar modem stuurde niet meer dan 2 pc's aan!!

Nu blijkt dat mijn kennis in Alkmaar op een nieuwe wijkcentrale zit. Zowel E-tech als zonnet zeggen dat het moet werken.
Maar werkt dus ff niet.

Is er iemand die dit modem met zonnet family (DHCP) wel werkend heeft draaien??

Mijn modem heeft firmware 3.40
Nu zegt e-tech dat updaten naar 3.46 misschien een optie is, maar dat durf ik nu even niet aan!! want flashen van firmware is zeker niet zonde gevaar (helaas aan den lijve ondervonden!!)

Wie kan mij helpen of heeft de instellingen op papier en wil deze mij naar mij toe mailen??
dank voor jullie moeite
 
Ik heb hem zelf niet draaiende maar wat werkt er niet ?
 
ADRT03 modem

Wat werkt er niet!!

Het modem is met behulp van de helpdeskmedewerker van zonnet in de bridge mode gezet (vraag mij niet precies wat dat is, maar dat vertelde een technische man van de firma E-tech mij) maar het resultaat daarvan was dat het modem maar 2 pc's aankon!!!
(2 andere pc's werken dus gewoon niet!! dan moet er eerst een helemaal uit, en dan kan de andere PC op internet, maar dus altijd maar 2 tegelijk, ( waardeloos dus)


Daarom met zonnet gebeld en die vertelden doodleuk dan moet u e-tech bellen, e-tech gebeld en die zij u moet firmware updaten, dit is een bekend probleem!?!??

Dat updaten is dus fout gegaan!!

nu heb ik dus een nieuw modem die ik gewoon direct goed ingesteld wil hebben (dus niet in de bridge mode) (dat is blijkbaar een noodoplossing!!)

Ik wil gewoon een werkend modem + router die dus 4 pc's aankan!!
Maar dan moet ik wel de goede instellingen hebben voor zonnet family (dhcp) nieuwe wijkcentrale!!
 
En via welk netwerk heb je Zonnet ? KPN of Versatel of ..... ik zeg maar wat.
 
Family hoeft niet via Versatel te gaan.Dit is gewoon postcode en netwerk afhankelijk.Is er geen Versatel beschikbaar dan kan het ook via KPN.Je hebt dan alleen een andere setting.
Voor Versatel is dit schrik niet:Encapsulation = 1483 Bridged LLC
VPI = 0
VCI = 32

Kijk even of dit klopt.
Je krijgt bij deze variant een IP adres direct van je provider en niet van je E-tech.Als je met XP werkt dan zou je op de werkende computer eens in moeten geven in DOS:IPCONFIG /ALL
Als het goed is krijg je dan een IP adres in bijv de reeks 62.etc en niet 10.0.0.8 van je e-tech.Klopt dit ?
Verder weet ik niet of Zonnet je MAC adres ook moet registreren wat enige tijd kost en wellicht meerdere keren opstarten.
 
adrt03

Ik ga het morgen proberen allemaal.
bedankt tot zover voor de hulp
 
adrt03

Firmware update'n en mijn probleem was opgelost!!!
Wel jammer dat mij dat ruim € 90,- euro aan belkosten heeft gekost met de helpdesk van zonnet. Voordat zonnet toegaf dat het aan hun nieuwe wijkcentrale lag, zodat e-ech hun firmware heeft aangepast.

Schande van zonnet, maar ik kan fluiten naar mijn geld!!!
Never, never nooit meer zonnet!!
 
Tja de ondergaande Zon.Bedankt voor je feedback.Wellicht belangerijk voor andere forumbezoekers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan