ADSL én ISDN

Status
Niet open voor verdere reacties.

scroogy

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2003
Naast mijn perfect werkende ADSL verbinding wil ik incidenteel weer gebruik gaan maken van mijn ISDN adapter. Mijn probleem is dat ik de verbinding niet goed krijg. De adapter is geinstalleerd en wordt als zodanig ook door XP herkend. Provider is planet. Bij de verbindinspogingen krijg ik:
"Bezig met openen poort:
Fout 651, de modem (of een ander verbindingsapparaat) heeft een fout geconstateerd.

Iemand een idee ? :confused:

Heb je het juiste telefoonnummer gebruikt?

Dit nummer is voor de Basic en de plus 06 760 02 505

Bij modems maakt het volgens mij ook uit of je een ISDN lijn of een normale telefoonlijk hebt

Heb je wel 2 aparte lijnen (=kabels) naar je pc gelegd??

Dus 1 voor de ADSL en 1 voor de ISDN. Je kunt namelijk wegens de splitter niet 1 lijn gebruiken voor beide ook al gebruik je ze niet allebei tegelijk.

De groeten,
Mark

[edit]
Mogen wij overigens nog weten waarom jij nog gebruik wil maken van je ISDN??
Als dit ook voor internet toegang is lijkt mij erg overbodig aangezien je bij ADSL per maand een vast bedrag betaald (ZON ADSL gratis niet mee gerekent).
[/edit]

Laatst bewerkt:
Geplaatst door lego
Bij modems maakt het volgens mij ook uit of je een ISDN lijn of een normale telefoonlijk hebt

Uiteraard heb ik ISDN, anders zou ik weinig kunnen met mijn ISDN adapter ;)

Geplaatst door TheM
Heb je wel 2 aparte lijnen (=kabels) naar je pc gelegd??

Dus 1 voor de ADSL en 1 voor de ISDN. Je kunt namelijk wegens de splitter niet 1 lijn gebruiken voor beide ook al gebruik je ze niet allebei tegelijk.

De groeten,
Mark

Hoi Mark, 2 aparte lijnen heb ik, 4 telefoon wandcontactdozen met elk een eigen lijn (nummer) waarvan 1 gebruikt wordt door ADSL en een andere probeer ik te gebruiken voor de ISDN connectie nadat ik de telefoon eruit getrokken heb.

Mogen wij overigens nog weten waarom jij nog gebruik wil maken van je ISDN??
Als dit ook voor internet toegang is lijkt mij erg overbodig aangezien je bij ADSL per maand een vast bedrag betaald (ZON ADSL gratis niet mee gerekent).

Mag je weten, voor mijn werk moet ik af en toe contact maken met de server van UWVNED (vroegere GAK) en dat gaat alleen via internet. Daarnaast wil ik (privé) graag hosten op GameSpy en dat lukt niet vanwege de firewall in de router. Enneh, ook dat ADSL ligt er wel een uit.:eek:

Geplaatst door scroogy
Geplaatst door TheM
Hoi Mark, 2 aparte lijnen heb ik, 4 telefoon wandcontactdozen met elk een eigen lijn (nummer) waarvan 1 gebruikt wordt door ADSL en een andere probeer ik te gebruiken voor de ISDN connectie nadat ik de telefoon eruit getrokken heb.

Dan denk ik dat ik het al weet, om namelijk een telefoon aan te sluiten op ISDN moet dat gaan via een zogenaamde WEBFOX (oid) deze vertaald het ISDN geluid naar analoog geluid.
Sommige ISDN kaarten kunnen hiertegen anderen weer niet.
Aangezien je wandcontactdozen hebt denk ik dat alles goed is afgemonteerd. Kijk eens of je bij het ISDN-kastje kunt zien of er nog een rechtstreekse aansluiting over is. Zoja dan moet je degene van de wandcontactdoos die je nodig hebt uit de WEBFOX (zit dicht bij ISDN-kastje) halen en rechtstreeks aansluiten.

Als dit verhaal niet echt duidelijk is dan raad ik je aan eens bij het ISDN-kastje te gaan kijken misschien dat het verhaal duidelijker wordt, zo nee ga dan niet met kabels rommelen want dan maak je het waarschijnlijk alleen maar erger.

]Geplaatst door scroogy
Mag je weten, voor mijn werk moet ik af en toe contact maken met de server van UWVNED (vroegere GAK) en dat gaat alleen via internet. Daarnaast wil ik (privé) graag hosten op GameSpy en dat lukt niet vanwege de firewall in de router. Enneh, ook dat ADSL ligt er wel een uit.

Firewall in de router zou aangepast moeten kunnen kijk hiervoor in het bijbehorende boekje.
En ik neem aan dat je met deze zin "en dat gaat alleen via internet" bedoelt dat dat alleen via inbellen gaat (ADSL is namelijk ook internet :P).

En ADSL ligt er wel eens uit??? Heb ik bij ons op het werk eigenlijk nooit last van (we hebben een particulier pakket) Weet je zeker dat dit niet een ander probleem is? (Met misschien een instelling in de router of in de pc) Wat ik dus bedoel heb je het gehoord van de helpdesk van de provider, of van anderen, of is het alleen eigen ervaring dat ze er vaak uit liggen ?

De groeten,
Mark

opgelost

Allerlei stekkers en aansluitingen verwisseld, niks was goed. Zodra ik de "stekker" van de ISDN kaart instak gaf mijn quatrovox aan dat de lijn bezet was. Dus waarschijnlijk iets niet helemaal jofel met die kaart of de installatie ervan. Inmiddels heb ik er een andere modemkaart ingezet en naast ADSL heb ik nu ook een inbelverbinding.

Bedankt voor het meedenken.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan