Adsl aansluiten + speedtouch 510 i

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eelcipilpie

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2002
Hallo,

Mijn buurjongen heeft net een adsl pakket ontvangen...
Provider heet sallandxs maar het gaat via kpn.. zn modem is een speedtouch 510i.. speciaal met splitter.. heeft iemand hier ervaring mee? vooral om het feit dat alles geinstalleerd is.. lan verbinding is er.. maar geen dsl verbinding!! Knettergek worden we ervan! Servicedesk van speedtouch al gebeld.. alles al geprobeerd...

Ip nummer klopt...
Wachtwoord...
3 ledjes zijn er.. 1 is power.. brand!! 2 is verbinding met pc.. brand ook! maar dan is er nog een ledje.. dit teken..@ brand niet!!

Ik zou graag wat suggesties toegeworpen krijgen!! kunnen we weer verder klooien!!

Alvast bedankt..

Evl

heb je de verbinding van de splitter naar de telefoonaansluiting goed gedaan? Je mag de splitter namelijk niet na een splitsing van de telefoonlijn aansluiten (dus niet op zolder of de slaapkamer). Dus waar de aansluiting van de ptt het huis binnenkomt, moet je de splitter in doen.

aha

De splitter is aangebracht op de 2e verbinding waar het hele isdn gebeuren ligt... 2 kastjes.. een zwarte ti ofzo.. en van kpn zelf.. via de modem site geeft hij ook aan
Modem line is down.. dus we moeten het waar de aansluiting het huis binnenkomt de splitter bevestigen???

Verder nog suggesties?

mzl

Evl

Je provider geeft lekker veel duidelijke info op http://www.sallandxs.nl/ :(

Probeer uit te vinden over welk protocol jouw provider werkt,
of probeer het gewoon op beide:
*point to point tunneling protocol(meestal)
*PPP over ethernet

Wat zijn de ingevulde gegevens bij de inbel en ethernet?(ip+ subnetmasker, dhcp/vast ip)

De tab beveiliging bij je inbel verbinding is ook afhankelijk van provider, dus die zul je eerst even moeten opvragen.

Laatst bewerkt:
Oops, je hebt ISDN. Dan gebied de eerlijjkheid mij te zeggen dat ik daar geen ervaring mee heb. Tot nu toe heb ik allen op analoge telefoonlijnen ADSL aangesloten. Daar MOET je inderdaad de hoofdaansluiting van de ptt (KPN) gebruiken om de splitter op aan te sluiten. Maar misschien is dat bij ISDN ook wel zo.

Eelcipilpie (copy, paste naam btw!!! ;) ),

knippert het @-lampje op issie helemaal uit???

Heb je al een ip-adres gekregen van betreffende provider???

Tijdens het aanzetten van het modem ,zal in principe het @lampje gaan knipperen tijdens het inbellen.

Zodra de verbinding tot stand is gekomen brand het continu.

Als het lampje niet gaat knipperen betekend dat het modem geen ip adres heeft om in te bellen.

oorzaak:

1. De installatie software is niet goed geinstalleerd en/of de instelling van je provider staan niet goed.

2. De adsl lijn is nog niet gereed, dit kan je navragen bij de provider en bij kpn.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan