adsl aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

H.J.Rooyakkers

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Ik heb me laten overhalen adsl te nemen,maar ik heb een huiscentrale en dat ding moet op de hoofdaansluiting,welke wij gebruiken als hoofdnummer.
Dit betekend dus dat dat nummer in gesprek is als we internetten??
Of ben ik nu gek??

Nee , je vergist je en je bent dus niet gek.
Alweer een opluchting.

Er komt een splitter waar de telefoonkabel je huis inkomt en daar wordt rechtstreeks de ADSL op aangesloten.
Telefoneren kan gewoon continu en je hebt geen problemen met je computer. Die kan ook gewoon 24 uur per dag online zijn.

Idd je lijn word gereed gemaakt(issie waarschijnlijk al lang) voor line-sharing, hierdoor kun je dan mbv de meegeleverde splitter internetten en bellen tegelijk, met of zonder ISDN.

Nog even je best doen en danzalig genieten van je snelle verbinding.

met huiscentrale geen probleem (zoals ook ik geen probleem heb met ADSL en homevox 1.5) ->

splitter naast het punt waar je telefoonlijn het huis binnenkomt.

De "hoofdkabel" van de huiscentrale plug je in, in het splittertje (als ware het 't hoofdtoestel)
NU heb je bijna weer een normaal functionerende telefoonverbinding.

Telefoon 1 van je huiscentrale sluit je aan op het tweede aansluitpunt van de splitter. Nu kun je weer als vanouds bellen en ben je bijna klaar met het adsl gebeuren.

Vanuit aansluitpunt 3 op de splitter ga je naar de adslmodem (bij de computer).

De adslmodem wordt op de pc (ethernetkaart) aangesloten en klaar is je adsl.....................

(ervan uitgaande dat je geen usb modem hebt genomen) -> levert vaker problemen op dat de ethernetkaart.......................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan