ADSL-Basic probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb Basic-ADSL van XS4ALL. Al bijna 2 jaar en nooit klachten
gehad. Nu heb ik al sinds 5 dagen, het probleem dat 90% van
de sites die ik bezoek niet of nauwelijks bereikbaar zijn.
Het "voortgangsbalkje" in Explorer gaat tergend langzaam.
Sommige sites werken wel, maar het duurt soms 2 minuten voor één
banner of plaatje is geladen en de site compleet is.
Bij weer andere sites gebeurt er niks, of ik moet 1, 2 of 3 minuten
wachten voor ie opeens doorschiet.

Het vreemde is, dat nogmaals klikken op een link soms
helpt, en ik in 1 seconde dan de site helemaal binnen heb.
Soms moet ik 5 keer klikken, soms wel 25 keer.
Ook komt het voor dat als een site onbereikbaar is, ik nergens anders
naar toe kan, omdat de computer tijdens dat zoeken naar de site even
"bevriest". Ik kan dan niks anders doen dan wachten.

Als ik een site niet kan bereiken branden ook alleen de 2 rechter
lampjes van mijn modem, en knipperen de linker lampjes niet.
(alcatel-modem)
Ook in het zone-alarm icoon, kan ik zien dat alles stil staat
en ik met een dode verbinding te maken heb.

Bestanden downloaden gaat prima en supersnel!

Om op de site van b.v. www.speedtest.nl te komen is een ramp: zojuist
40 seconden moeten wachten voor ik er was. Vroeger was dat 1 seconde.

De resultaten op www.speedtest.nl (en ook mordax.nl) zijn prima.
Tientallen malen getest, en altijd goede resultaten. (download,
upload en connection)
Alleen geeft de pingtest steeds 0.0
(Zone Alarm is uitgezet, en een proxy gebruik ik niet!)

Kan iemand, met bovenstaande informatie, mij een idee geven
waar ik de oplossing zou moeten zoeken?
Dit is echt geen doen zo, ik word er dol van.
Alvast hartelijk dank.

p.s. om op de openings-site van helpmij te komen duurt 17 seconden, en voor de site volledig is geladen duurt 26 seconden. Dat kan toch niet goed zijn?

Heb je al een uitgebreide virusscan gedaan.

Megabit en sigma, bedankt voor jullie replies!

Virsusscans heb ik gedaan, en geen virsus gevonden!
Ik heb dezelfde vraag ook schriftelijk aan XS4ALL gesteld: kreeg snel antwoord, maar toch een beetje standaard: over lengte kabels, foute splitters, loszittend netwerkkaartje etc.
De tests die zij mij gaven heb ik gedaan en zijn volgens mij goed:
10 mb test file = 216 kb/sec, is binnen in 48 seconden

pingtest = geen verloren pakketten en 9 ms gemiddeld.

Duidelijk dat het probleem bij mij ligt, en niet bij XS4ALL, anders zouden er veel meer klachten zijn.

Ik ben eens met een oude netscape versie gaan browsen (stond nog op mijn computer) en dat gaat veel sneller. Ook in explorer met virus-scanner uit, gaat veel sneller...Ik denk nu dat ik puur software-matig een oplossing moet gaan zoeken
-Corrupte microsoft explorer? Is wel 6.0 maar door wel 10 updates tot stand gekomen......
-een programma dat constant naar updates is aan het zoeken en daardoor de boel vertraagt?
-Te oude "machine" van mij AVG virus scanner?
-Ergens een info file van Zone Alarm volgelopen?
-Of misschien kan mijn windows-98 die enorme snelheden van ADSL niet meer aan, en raakt gewoon helemaal de kluts kwijt?

Misschien praat ik wel allemaal onzin, ik heb er geen barst verstand van. Blijft wel dat ik dit probleem pas 5 dagen heb, hiervoor altijd bloedsnel gesurfd. Als jullie nog ideeen hebben dan HEEL graag! Zeer bedankt!

heb je al register tool ( WinsockXPFix ) gedraaid, lost ook aardig wat problemen met IE

Geplaatst door DN
heb je al register tool ( WinsockXPFix ) gedraaid, lost ook aardig wat problemen met IE

Hoi, ik gebruik regclean, is dat net zoiets?
In de naam van jouw programma zit XP, en ik heb win-98, dus ik denk dat ik er niet veel aan heb? Zeg het maar, ik heb er niet zoveel verstand van...

ik weet niet of 't ie meer of minder dan regclean doet maar ik weet dat ie ook voor Win98 te vinden is (waar precies, weet ik niet, ik denk op de site van Microsoft), je kan altijd proberen, kan geen kwaad...

Aan Dn, megabit en sigma
Probleem opgelost! Wel een beetje een ramp allemaal maar het is goedgekomen. Tip van Dn opgevolgd, winsockfix voor win98 gedraaid. Computer liep vast; vervolgens kwam ik nog wel binnen bij XS4ALL maar alle sites waren onbereikbaar (met foutmelding)
Toen uren geklooid om mijn internetverbinding weer goed te krijgen, en zelfs modem opnieuw geconfigureerd. Steeds verder van huis geraakt: daarna kwam ik zelfs bij XS4ALL niet meer binnen.

Waarschijnlijk is dit toch allemaal ergens goed voor geweest: naar de helpdesk gebeld, en samen met een vriendelijke medewerker een nieuwe TCP/IP verbinding opgezet met alle juiste opties. Alles werkt nu weer, en ook weer snel, net zoals vroeger.
Waarschijnlijk hebben ze bij XS4ALL gelijk, dat de windows 98 TCP/IP verbinding een klein rampje is.
Onverklaarbaar allemaal, maar HEEL blij dat ik weer fatsoenlijk kan surfen. Zeer bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan