ADSL Belgacom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deception

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2008
Ik gebruik ADSL van Belgacom en zit met een probleem.
Draadloos internet, niet ver van de router verwijderd.

Het probleem:
Het internet van opeens weg, ik kan geen nieuwe internet pagina laden etc.
MAAR applicaties die al open stonden en internet vereisen werken wel, ik kan dus gewoon op MSN, skype, TS/Vent blijven verderpraten.
Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Vaak het gevolg van programma's die veel verbinindingen openen en sluiten, zoals van die downloadprogramma's (bittorent, utorrent, limewire, emule etc.)

Kijk of iemand op je thuisnetwerk dergelijke programma's gebruikt, en laat die programma's dan uitgeschakeld. Kijk of je je probleem dan weg blijft.

Tijs.

Dit is de enige computer thuis.
Heb geen enkel download programma open staan.
Is er een manier om dit te verhelpen? (een andere dan rebooten)

Je zou kunnen kijken of er een firmware-upgrade van je router beschikbaar is die mogelijk je probleem verhelpt. Ben wel zo slim om liefst ook de huidige firmware van je router alvast te downloaden, voor het geval je terug moet naar de huidige firmware.

Is het apparaat door Belgacom geleverd, zou je natuurlijk ook met hen contact kunnen zoeken over je probleem. De helpdesk van de leverancier van de router is ook nog een plek om te proberen voor hulp (bijv. voordat je die firmware upgrade gaat doen even met die helpdesk bellen).

Succes,

Tijs.

Het kan inderdaad zijn dat het aan de router ligt.
Deze is al 5 jaar oud denk ik, misschien toch eens een nieuwe aanschaffen?

De vraag is inderdaad of het de moeite waard is om het allemaal uit te zoeken, en misschien beter direct een nieuwe draadloze ADSL modem-router aan te schaffen.

Let er even op dat je een juiste variant aanschaft, afhankelijk van de telefoonlijn waar het ADSL over loopt dat je een analoge (=Annex A) draadloze ADSL modem-router of een digitale (=ISDN, Annex B)) draadloze ADSL modem-router aanschaft.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan