adsl/computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.bosman

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
17
ik heb net een adsl hetnet-surfen aansluiting.
ik heb er twee computers op aangesloten,de ene werkt perfect en de andere werkt traag of niet met het openen van pagina's. Ik kan niet downloaden of site's openen.
Ik heb nu windows 98 se erop staan,de modem type is speedtouch 510 serie en de verbinding is perfect.
De instellingen zijn ook beide hetzelfde.
waar kan het aan liggen...???

M.v.g

bosman
 
Merk je ook traagheid in je netwerkverkeer? Dus niet met internet, maar met verkeer tussen beide computers. Heb je mischien op een van de twee een firewall aan staan?
 
ik heb geen firewall geinstalleerd er zit een soort firewall op de modem en ik heb de computers nog niet verbonden met elkaar, maar dit probleem speelde al toen ik alleen de computer met het probleem had aangesloten
 
Heb je op die gene met het probleem een proxy(IE---extra---internet optie---verbindingen---lan instellingen proxy uit) aan staan of heb je een vast ip adres in gegeven?
 
proxyserver staat uit alleen de de instelling van internet explorer automatisch vinden staat aan
 
Die mag aan blijven, mag ook uit. Zal je verder niet merken. Geen vast ip adres opgegeven dus?


Ik weet niet zo goed hoe dat in 98 zit maar ook daar zal je de DUPLEX mode moeten kunnen aanpassen. onder de eigenschappen van je netwerkkaart.

Je kan ook tcp/ip verwijderen en opnieuw aanmaken. Je kan communicatie verwijderen en opnieuw aanmaken.

het makkelijkste is misschien 98 herinstalleren !
 
Laatst bewerkt:
ik had eerst xp erop staan . dacht dat het daaraan lag
had ik twee keer opnieuw geinstalleerd,nu heb ik '98 erop staan omdat ik dacht dat ik met die ander geen problemen heb maar het probleem blijft zich voor doen
ik heb met m'n netwerk server een ping gemaakt dat was correct

groet michael
 
das helder dan moet je het dus niet in je pc zoeken. behalve je duplex mode en vast ip.

Ik neem aan dat het om een multi pc modem gaat?
4poorts? Heb je al een andere poort geprobeert en ook al een andere kabel?
 
ja ik heb een vier poort speedtouch modem/router .
ik heb de kabels verwisseld ander poorten geprobeert
het wil niet lukken
 
Dan zit het hem in je netwerkkaart. Dan kan bijna niet anders!!!!vervang deze is of ga opzoek naar de duplex mode !!!!

En als je de probleem pc alleen aansluit dan ook geen resultaat?
 
pagina 30 tot 35 en pagina 40/41 van de beschrijving (van een adsl isdn neem ik aan modem(firewall)) staat precies wat je moet doen om een tweede derde of vierde pc aan te sluiten

s6

Seedog
 
iternet

zet hem op auto
en hou in je achterhoofd dat je netwerkaart niet samen gaat met de adsl modem
of dat hij nog geconfigureerd sttat met een ander computer wanneer je nog geen adsl had maar isdn dus dat je aan het lannen was

kan ook wezen dat der nog isdn S*** inzit chech alles ff

Seedog
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan