adsl delen dmv netwerk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

cobiestooker

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2003
hallo, sinds kort hebben we 2 computers met elk een ethernet kaart. de ene comp met xp, de andere met windows 98. Een adsl isdn modem stond op de xp comp aangesloten, maar nu willen we de andere comp ook van het internet gebruik laten maken. Ik heb een router
aangeschaft en de kabels. Moet ik nu eerst zonder de router een thuisnetwerk aanmaken? Ik heb een ip adres gekregen waarmee ik de router kan installeren, alleen kom ik het internet niet op, Wat is nu de volgorde van werken? Eerst het thuisnetwerk aanmaken met een nieuwe lan verbinding? Of kan ik het ergens lezen? Het windows xp handboek helpt mij niet echt. Help. Alvast bedankt.
Cobie

Je kunt op verschillende manieren het internet op met de 98 machine.
Via de XPmachine of direct via de router.
Via de XP betekent dat deze altijd aan moet blijven.
Via de router heb je dus meer vrijheid.
In de adviezen op de site kun je de diverse netwerken installeren en ook kun je vrij eenvoudig mbv XP het netwerk installeren.
Even kijken dus.

Mvg Sigma

In de sectie tips en handleidingen vind je een paar handleidingen over het delen van internetverbindingen.

Tiborv, even een vraagje aan u. Ik heb al wel is een link geplaatst in een reactie maar het lijkt me ook wel geinig om het te doen zoals jij het hierboven deed.

Je snapt wel wat ik bedoel.

tell me how please :-)

groet
Harmen

Cobiestoker: welk modem heb je eigenlijk? Naam, merk etc.

adsl delen dmv netwerk/ thuisnetwerk opzetten eerst?

hoi, headout,
Ik heb een speed touch home isdn modem van alcatel.
eigenlijk vraag ik me nu af of ik niet eerst een netwerk verbinding tussen de 2 computers moet opzetten, voordat ik de router erop zet. Stom hoor, maar dat kan ik nou nergens terug vinden.Ook lastig om zo'n netwerk
verbinding te maken. Wel een mooie wizard, maar de
helft begrijp ik niet.
in ieder geval een ieder bedankt voor de adviezen en het meedenken. Ik ga maar eens e.e.a. proberen

Geplaatst door harmen__666
Tiborv, even een vraagje aan u. Ik heb al wel is een link geplaatst in een reactie maar het lijkt me ook wel geinig om het te doen zoals jij het hierboven deed.

Je snapt wel wat ik bedoel.

tell me how please :-)

je bedoelt een link als tekst of niet? Kijk maar eens bij 'reageer op bericht' en dan links boven het vak waar je de tekst in moet vullen. daar staat 'http://' Daar kun je eerst tekst en daarna de link invoeren.

Het kan ook met de hand: "(URL=de link) de tekst die je wil hebben(/URL)"

Maar dan met [ en ] ipv ( en )

Re: adsl delen dmv netwerk/ thuisnetwerk opzetten eerst?

Geplaatst door cobiestooker

Ik heb een speed touch home isdn modem van alcatel.
eigenlijk vraag ik me nu af of ik niet eerst een netwerk verbinding tussen de 2 computers moet opzetten, voordat ik de router erop zet.
hoeft niet, tenzij je de pc's onderling ook nog wil gaan gebruiken om bestanden oid uit te wisselen.

Re: Re: adsl delen dmv netwerk/ thuisnetwerk opzetten eerst?

Geplaatst door headout

hoeft niet, tenzij je de pc's onderling ook nog wil gaan gebruiken om bestanden oid uit te wisselen.

Kan ik dan gewoon de wizard netwerkverbindingen starten en zoek ie alles zelf op? Bij het icoontje lan verbinding op mijn bureaublad staat zonder de router de snelheid op 10,0 bps en met router op 100,0 bps maakt dat nog verschil? En als ik er nog niet uitkom mag ik je dan nogmaals lastig vallen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan