adsl delen zonder kabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaC

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Berichten
633
Is het mogelijk 2 pc's op adsl aan te sluiten zonder dat er een kabel tussen zit?
Dus door middel van een zender en ontvanger of iets dergelijks?
En zo ja, wat heb ik dan precies nodig?
Want de ene pc staat beneden in de huiskamer en de andere op zolder, dus het lijkt me simpeler dat te verbinden met elkaar dmv zo'n systeem als door een kabel door het hele huis te moeten trekken.
Ik ben benieuwd.
Graag reacties.
Bedankt.
Jolanda
 
het gemakkelijkste is in jouw geval om een adsl wireless router te kopen (met ingebouwd modem) en dan 2 ontvangers (usb of pci) aan te schaffen.
Ik weet niet welk soort modem je nu hebt (usb of een ethernet)
Geef even wat meer info over welke systemen (windows versies) en type pc's je hebt en welke adsl verbinding je hebt (welke aansluiting dus op de pc)

dan helpen we je na deze info weer een stapje verder
 
Hoi,
bedankt voor je hulp.
Ik heb een ethernetmodem, en die is aangesloten op de pc beneden, met windows XP, boven staat een windows 98.
Adsl van Demon 1024/512
Is dit al voldoende?
Ik hoor het wel.
Jolanda
 
Dan is een wireless accespoint (eventueel met router) en een wireless ontvanger genoeg. Zelf zou ik usb gebruiken omdat deze wat makkelijker te "richten" is.
Wat voor een huis is het ? Nieuwbouw ? Dit ivm eventuele muren/plafonds met gewapend beton. Zeer slecht doordringbaar voor Wifi.....
Ik gebruik zelf BEFW11S4 (ap/router) en WUSB11(ontvanger). Voor USB is Win98SE wel aan te raden maar upgrade van "gewoon" Win98 naar Win98SE gaat erg makkelijk.
 
Bedankt voor jullie hulp.
Het is een oud huis met houten vloeren, dus zou het zoals jij beschrijft mogelijk moeten zijn.
Bedankt., we gaan er mee aan de slag.
Jolanda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan