ADSL delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertusweed

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2001
Hoi

Ik heb sinds kort een 1,6 Mbps ADSL verbinding van KPN.

Nu wil ik deze gaan delen met 5 computers.

Welk modem kan ik dan het beste kopen cq router ?

Ik ben al in het bezit van een 10/100 Mbit 5 ports HUB met uplink port, kan ik deze dan nog gebruiken of moet ik andere apparatuur aanschaffen?

Ik heb een budget van 150 euro

Alvast bedankt

Welk modem heb je bij je KPN ADSL gekregen. Meestal kunnen die ook als router gebruikt worden. Die sluit je dan aan op je HUB. En ben je met een budget van 15 minuten werk klaar.

zo'n usb rommel modem van alcatel speedtouch , maar dat ding is echt 3x niks....

Oke, helaas gaat het daar niet mee lukken nee.
Het beste kan je een UTP (netwerk) modem aanschaffen.

Let op of je ISDN en analoog (PSTN) hebt. Hiervoor moet je het modem aanschaffen.

Je hebt de keuze uit modem + router in 1 , of een los modem, en losse router.

Op http://www.routershop.nl/ heb je ADSL modems staan, en daar staan er redelijk veel tussen met 4 poorten, en modem in 1.

Zover ik weet kan je je HUB op 1 van die poorten aansluiten om met nog meer computers online te gaan.

wat raden jullie me aan: modem en router in 1 of apart?

en welk merk/model enz enz

Je hebt toch al een adsl modem?
Ik snap niet waarom je nog een modem zou moeten aanschaffen.:confused:
Als je er een router achter zet is toch genoeg?

Wijnands

nogmaals: ik heb zo'n prut usb modempje..... gaat dus niet lukken....

ik zoek dus een goede niet te dure ETHERNET modem, en dan mijn vraag: welk merk/model met router in 1 of apart enz enz

Doe dan modem en router ineen, is een stuk goedkoper. We hebben hier een sweex staan. Geen problemen mee gehad tot nu toe en niet te duur.:thumb:

Geplaatst door bertusweed
nogmaals: ik heb zo'n prut usb modempje..... gaat dus niet lukken....

ik zoek dus een goede niet te dure ETHERNET modem, en dan mijn vraag: welk merk/model met router in 1 of apart enz enz

Oh oops :o , ik had het woordje USB niet gezien.:confused:

Wijnands

Ik zou je willen adviseren om een keuze te maken tussen bijv een Speedtouch 510 multipc dan wel 1 poort met daarachter een switch (x poort) of kijk naar een Linksys.

Zorg wel dat je een ethernetmodem koopt maw een modem en router in een en wie weet zijn er nog leifhebbers voor je usb tje !

Is dit iets ?????????

Linksys ADSL Gateway with 4-Port Switch (analoog) Euro 77,35incl Euro 65,00 excl

Op = Op!!!!

Adsl modem
4 poort switch
Firewall

ag041.jpg

????

Zolang het een ethernetmodem is dus modem en router in een dan is het prima.Kijk anders ook op www.wifishop.nl of de bekende tweedehands markten.

ik sta nu voor de keuze van de volgende modem/routers:

De Linksys:

Linksys ADSL Gateway with 4-Port Switch (analoog) Euro 77,35incl Euro 65,00 excl

ag041.jpg

Op = Op!!!!

Adsl modem
4 poort switch
Firewall

OF

De Alcatel:

Alcatel 580 Wless-11g ADSL Modem(PSTN)/Router + 4prt switch Euro 114,24incl Euro 96,00 excl

De Speedtouch 580 combineert modem, router, draadloos Access Point en 4 poorts switch in één apparaat. Deze 802.11g draadloze ADSL (over een analoge telefoonlijn) modem/router zorgt ervoor dat er meerdere PC's of laptops tegelijkertijd draadloos het internet op kunnen. Eenvoudige installatie middels setup Wizard.

Tot 8 Mbps downstream en 832 kbps upstream
Werkt onafhankelijk van het besturingsysteem
Bridging, IP routing, NAPT, DHCP, DNS, Emb. Firewall
Universal Plug and Play (UPnP)
Ondersteunt PPPoA, PPPoE and LAN functionaliteiten
Ondersteuning VPN passthrough
Installatie Wizard
Software upgradable
Functioneert op ANSI, G.dmt, G.lite en G.hs
Ondersteunt tot 60 draadloze verbindingen
Bereik: tot 60 Meter (Indoor)
Werkt op WiFi standaard (IEEE 802.11g)

Dit modem is ADSL2 READY

Er wordt bij dit product GEEN voet geleverd voor verticale plaatsing.

st580.jpg

Deze laatste is met een wireless lan functie (vanwege mijn laptop), maar dit is niet noodzakelijk!

Welke lijkt jullie de beste keuze? (gezien installatiegemak, betrouwbaarheid, duurzaamheid, prijs/kwaliteit verhouding enz. enz.)

bvd

Heb je het typenummer van die linksys, die kastjes zien er allemaal hetzelfde uit?

Geplaatst door bertusweed
ik sta nu voor de keuze van de volgende modem/routers:

De Linksys:

ag041.jpg

Op = Op!!!!

Adsl modem
4 poort switch
Firewall

OF

De Alcatel:

Alcatel 580 Wless-11g ADSL Modem(PSTN)/Router + 4prt switch Euro 114,24incl Euro 96,00 excl

De Speedtouch 580 combineert modem, router, draadloos Access Point en 4 poorts switch in één apparaat. Deze 802.11g draadloze ADSL (over een analoge telefoonlijn) modem/router zorgt ervoor dat er meerdere PC's of laptops tegelijkertijd draadloos het internet op kunnen. Eenvoudige installatie middels setup Wizard.

Tot 8 Mbps downstream en 832 kbps upstream
Werkt onafhankelijk van het besturingsysteem
Bridging, IP routing, NAPT, DHCP, DNS, Emb. Firewall
Universal Plug and Play (UPnP)
Ondersteunt PPPoA, PPPoE and LAN functionaliteiten
Ondersteuning VPN passthrough
Installatie Wizard
Software upgradable
Functioneert op ANSI, G.dmt, G.lite en G.hs
Ondersteunt tot 60 draadloze verbindingen
Bereik: tot 60 Meter (Indoor)
Werkt op WiFi standaard (IEEE 802.11g)

Dit modem is ADSL2 READY

Er wordt bij dit product GEEN voet geleverd voor verticale plaatsing.

st580.jpg

Deze laatste is met een wireless lan functie (vanwege mijn laptop), maar dit is niet noodzakelijk!

Welke lijkt jullie de beste keuze? (gezien installatiegemak, betrouwbaarheid, duurzaamheid, prijs/kwaliteit verhouding enz. enz.)

bvd

Als ik zou mogen adviseren,ga voor de Speedtouch.Multifunktioneel,en deels klaar voor de toekomst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan