adsl doet het niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter pcboy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pcboy

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2005
Hallo allemaal,
ik heb een probleem met mij adsl (dat het voorheen wel deed) sinds kort heb ik een probleem met mijn adsl van hetnet (surfen) ik kan niet meer internetten.
Als ik de verbinding probeer te herstellen zegt hij dat hij het IP-adress niet kan vernieuwen wat kan ik hieraan doen helP :eek: , als ik adsl met de cd-rom opniew instaleer zegt hij dat hij het moden niet kan detecteren (een speedtouch multipc) en geeft de foutmelding 7763

Je hebt het over een windows bak neem ik aan (omdat helaas maar waar providers een cdrom leveren voor autoconfiguratie van adsl modem met alleen windows software ipv Linux.

Maar goed... probeer eens in je internet opties of netwerkeigenschappen effe de boel volledig onveilig open te zetten. DWZ firewall uit,java aan en andere internet meuk. Misschien dat je de helpdesk kan bellen , met de vraag of ze jou de adsl modem configuratie kunnen toesturen via post (cdrom met html of papier) zodat je in je browser naar het ip van je adsl modem gaat en de boel handmatig configureert op de settings die je provider wilt.
Eventueel je netwerkkaart + ie opnieuw installeren.

succes. (misschien dat er iemand van je provider langs kan komen , onder het motto: effe checken.

Geplaatst door pcboy
Hallo allemaal,
ik heb een probleem met mij adsl (dat het voorheen wel deed) sinds kort heb ik een probleem met mijn adsl van hetnet (surfen) ik kan niet meer internetten.
Als ik de verbinding probeer te herstellen zegt hij dat hij het IP-adress niet kan vernieuwen wat kan ik hieraan doen helP :eek: , als ik adsl met de cd-rom opniew instaleer zegt hij dat hij het moden niet kan detecteren (een speedtouch multipc) en geeft de foutmelding 7763

Geef even een uitdraai van ipconfig /all en plaats die even op het forum.

wat bedoel je met een IPconfig

wat is een IP-config??:confused:

Je gaat vanuit start naar uitvoeren en vervolgens tik je cmd in.Je bent nu in dos en dar tik je ipconfig /all in.
De uitkomst plaats je op het forum.

IP_config

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Robbert>ipconfig /all

DIt is het:

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: cornelis-i0kvk8
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0B-6A-33-83-BE
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.117.60
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
:)

OK.

Je krijg geen geldig IP nummer van de dhcp server waardoor windows er zelf eentje maakt nameijk 169.254 etc
Dit kan te maken hebben met een niet goed aangesloten netwerkkabel maar ik betwijfel of dat hier het geval is.
Verder is je subnet niet goed en e gateway is leeg.

Je zou het volgende in kunnen vullen:

IP nummer:10.0.0.152
Subnetmask:255.255.255.0
Gateway:10.0.0.138
Eventueel de DNS servers van je provider.

Neem aan dat je geen firewall actief hebt ? Enig idee waardoor het probleem ontstaan is ?

hoe dan?

OK,
maar hoe kan ik dat dan wijzige/invulen:confused:

alvast bedankt

Re: hoe dan?

Geplaatst door pcboy
OK,
maar hoe kan ik dat dan wijzige/invulen:confused:

alvast bedankt

je kunt bij netwerkverbindingen/Lan/eigenschappen
tcp/ip eigenschappen aaneven welk ip adres etc moet worden gebruikt.

als je dat hebt ingevult en je start opnieuw op dan zou het moeten gaan werken.

dns

hoe weet ik wat de dns server is van de internet provider??
(hetnet):confused:

werkt niet

jammer genoeg werkt het niet.
maar hoe zit de internet verbinding met de computer verbonden met de com 3, multi seriele adapters of een andere want bij deze twee is het stuurprogramma niet geinstalleerd, dat wil ook niet want dan heb ik internet nodig maar als het hieraan ligt vertel het dan even :)

Ik krijg ht vermoeden dat er iets anders aan de hand is.

Het is eigenlijk heel simpel.Je hebt je modem (waarschijnlijk een Speedtouch van Alcatel via HetNet)
Deze installeer je en je sluit de netwerkkabel aan op je ethernetkaart aan de achterzijde van de computer.

Wat bedoe je nou met com 3 etc ?

Het heeft voorheen gewerkt dus wat heb je eventueel gewijzigd ?

??

De netwerk kabel is achterop a bevestigd maar hij kan het modem niet detecteren en oja dit was ik vergeten te vertellen als ik de computer opstart mij aan meld staat er tcp/ip transport not installed
help!!??:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan