ADSL dood na aansluiten USB-camera

• Onderwerp starter Onderwerp starter D@nny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

D@nny

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

Ik heb volgend probleem, als ik mijn digitale camera (Trust) aansluit via USB om deze uit te lezen dan gaat dat allemaal prima. Als ik nadien echter het net op wil gaan dan krijg ik totaal geen verbinding meer. Ook als ik bv. al op het internet zit en ik lees dan mijn camera uit dan reageert het internetgebeuren nadien ook niet meer. Herkent iemand dit probleem?
Vanaf het moment dat ik herstart kan ik weer supersnel internetten.

Groetjes,

herkennen doe ik het niet, maar misschien wel een suggestie totdat iemand reageert die het wel herkent :

- heb je nog een usb poortje vrij ? Prik de camera eens in een ander poortje en disable in de bios het poortje waar 'ie op zat.

USB-hub

Dag Pasja,

Bedankt voor je antwoord, ik ben vergeten erbij te melden dat de camera is aangesloten op een USB-hub. De USB-modem is opdezelfde hub aangesloten dus het is zeker het proberen waard om bv. de modem op een gewone poort te zetten. Daar had ik niet bij stil gestaan.

Ik zal dit morgen proberen en laat dan iets weten.

Groeten,

ok,
en post vooral ook of het heeft geholpen. (Stel dat 't de oorzaak was, dan hebben anderen, die middels de "zoekknop" naar hun soortgelijke probleem zoeken er in de toekomst ook wellicht nog wat aan.............)

Voor de meest usb apparaten is het aan te raden, om een usb hub met voeding te gebruiken. Dit omdat je op je moederbord maximaal 500mA stroom kunt trekken uit de usb poort.

Groetjes Erik Rothuis

Gelukt

Hoi Pasja,

Alles werkt zoals het zou moeten. Ik heb het volgende verwisseld, de USB-hub heb ik gelaten zoals het was (op USB-poort 1) en de ADSL-modem heb ik op de tweede poort in mijn pc aangesloten, hierop zat eerst de scanner en die heb ik op de hub gezet, duurde wel even voor ik hem aan de praat kreeg maar nu kan ik zowel de camera als de modem vrij door elkaar gebruiken. De camera is blijven staan op de hub.

Aan Roto; ik heb een hub die apart gevoed kan worden maar voorlopig heb ik die adapter niet nodig, alles werkt nu zoals het moet werken.

Beide bedankt,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan