ADSL draadloos Belgacom,Hoe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Hallo,
Na veel zeuren :) ..........
....heeft mijn zoon toch maar z'n eigen tweedehands Pc gekregen maar wil natuurlijk ook op het Net.

Mijn eigen Pc is aangesloten op het Belgische BELGACOM betaal/abbon. ADSL en gebruik daarvoor een Speedtouch 330 van THOMSON.
Daar de mogelijkheid voor een kabel leggen niet bestaat opteren we dus voor draadloos.
Heeft iemand aanbevelingen/ervaringen hoe ik dat best doe en wat ik zou moeten aanschaffen hiervoor en wat eventuelen nadelen kunnen zijn.
Je kunt me op gebied van draadloos internet beschouwen als een complete leek !! dus niet té technisch gaan aub.
Tnx.
Eric

Hi,
Wat je nodig hebt, is een draadloze router, of modem router, en 2 ontvangers voor je PC's.
Belgacom verkoopt deze modem/router voor 99€ en de USB ontvanger voor 29€. Aansluiten, even configureren(volg de handleiding) en surfen maar...

vanzwam zei:
Hi,
Wat je nodig hebt, is een draadloze router, of modem router, en 2 ontvangers voor je PC's.
Belgacom verkoopt deze modem/router voor 99€ en de USB ontvanger voor 29€. Aansluiten, even configureren(volg de handleiding) en surfen maar...

Het is een modem en router voor draadloos bijv de speedtouch 716 want een usb 330 is modem en kan niet aangesoten worden op een draadloze router !

upsidaisy zei:
Het is een modem en router voor draadloos bijv de speedtouch 716 want een usb 330 is modem en kan niet aangesoten worden op een draadloze router !

Dat weet ik ook wel :)

De speedtouch 716, wordt niet verkocht bij Belgacom. Dat wordt de Phillips PSTN (G) moden router. Of de ISDN van Phillips.

vanzwam zei:
Dat weet ik ook wel :)

De speedtouch 716, wordt niet verkocht bij Belgacom. Dat wordt de Phillips PSTN (G) moden router. Of de ISDN van Phillips.

Mooi dan moet je mi geen advies geven dat er (of) een draadloze router gekocht kan worden want daar heb je dan niks aan,maar goed dit terzijde.

upsidaisy zei:
Mooi dan moet je mi geen advies geven dat er (of) een draadloze router gekocht kan worden want daar heb je dan niks aan,maar goed dit terzijde.

Daar heb je een punt. Had beter moeten kijken naar zijn huidige modem. :o

Dus...best ff in't onze Stad :) naar de Belgacomshop,zeggen dat ik een Speedtouch330 heb en vragen wat zij me kunnen aanbieden om draadloos te gaan voor 2 Pc's ,en de 330 in de kast met buiten gebruik geraakte spullen leggen
?
:confused:

Ik denk dat dit het beste is. Heb nog even gekeken op de site van "Eureko", maar die zijn een pak duurder dan bij Belgacom zelf. Vergeet ook je login nr. niet te vermelden, dan kunnen zij dadelijk zien welk abbo je hebt. Waarschijnlijk gaan ze toch de Phillips PSTN aanraden hoor. Kijk ook even op de site van Belgacom, zo heb je al een idee.

Succes.

Dus bij Belgacom langsgeweest het werd de blauwe Philips met 2 Asus WL-167G WLAN adapters.

Beide PC staan met elkaar in verbinding (hoewel de reikweite me erg tegenvalt binnenshuis) en op mijn Pc gaat het surfen zonder problemen en de ASUS zendt en ontvangt zijn pakketjes prima.

Helaas m'n zoon heeft geen Internet.

Telkens hij wilt op het net gaan zegt de verbinding "fout 676" lijn=bezet",mijn Pc staat dan wel degelijk in verbinding met het Net,maar normaal moet dat lukken daar Belgacom dat al heeft ingesteld op Vrijdagochtend 8uur voor tegelijkertijd surfen en ik heb er ook voor bijbetaald (maandelijks 5,00€)
Ook heb ik internetverbinding delen ingesteld dus daar ligt de fout niet denk ik .
Iemand enig idee ?

Tnx
Eric
---------------------------------------------------------------

06/04/2006

Intussen is het probleem dankzij de Belgacom helpdesk opgelost

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan