adsl draadloos netwerk aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fetsieman

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
Berichten
135
Ik wil een adsl draadloos netwerk aanleggen. Nu heb ik een usb alcatel speedtouch modem. Heb ik nu een draadloos modem nodig en router, of is een alcatel 580 alles ineen?

deze zijn namelijk goedkoper als de 2 voorgenoemde samen.

Stef
 
Ik ken het genoemde model niet maar ik zou een USB aanskuiting afraden.
Daar zijn nog te veel problemen mee.
Kijk eens op www.wifishop.nl daar staan veel modems met ingebouwde router zodat je ook nog een kabeltje kunt aansluiten voor een vast pc.
En het installeren moet toch echt met een kabeltje gebeuren.
 
Alcatel Speedtouch 580 Wless-11g ADSL Modem(PSTN)/Router + 4prt switch

Maar op je vraag een antwoord te geven.

alles ineen.
 
is dit het beste of gewoon goed, ik zie door de bomen het bos niet meer en laat me nu leiden door de prijzen die ik overal zie...Mijn laptop is draadloos voorbereid en de pc zou ik met zo'n antennetje kunnen uitrusten, maar koop ik dit dan weer appart en hoe heet zo'n ding?

stef
 
Het modum router zal toch met een netwerkkabeltje naar je host pc moeten aangesloten worden, de rest van de pc's (laptops) kan je dan door middel van een draadloos netwerkkaartje laten werken.

Of deze alcatel 580 goed is weet ik niet?

maar kijk ook eens op www.kieskeurig.nl
 
speedtouch

Ik heb na maanden gerommel met .... spullen een alcatel speedtouch 580 aangeschaft in combinatie met een speedtouch 120g wireless usb adapter.

Was simpel te installeren, heeft een goede verbinding, beveiliging ook simpel in te stellen. Kortom, werkt als een trein.

Wat mij betreft dus een aanrader.:thumb:

Overigens aangeschaft via de TC shop. Ook een aanrader met goede service en info.
 
wat is de TC shop?
 
een webwinkel voor ADSL, WiFi en dLAN spullen, die o.a. Alcatel SpeedTouch verkoopt.

Gevonden via pricewatch.info
 
Ik heb ook een 580 van Alcatel. Is inderdaad een prima-modem!
Makkelijk te installeren met een eenvoudige wizzard.

Dus: aanrader!

Groeten,
 
ik heb hem besteld en hoop hem een dezer dagen te mogen inststaleren. Dat is het mooie van dit forum... waarom lang zoeken als iem. anders er tevreden mee is.


thnks
 
ik heb hem inmiddels binnen, maar wat problemen met de installatie. Ik dacht dat het makkelijk was...
Ik krijg bijv bij het instellen van de internetaanbieder en service slechts 2 mogelijkheden om uit te kiezen. Basis en expert. Vervolgens allemaal moeilijke voor mij onbegrijpelijke protocollen. (routed PPPoa en PPPoe enz. Ik kom dus vervolgens ook niet op internet.

Wie kan mij helpen?

Stef
 
Geplaatst door fetsieman
ik heb hem inmiddels binnen, maar wat problemen met de installatie. Ik dacht dat het makkelijk was...
Ik krijg bijv bij het instellen van de internetaanbieder en service slechts 2 mogelijkheden om uit te kiezen. Basis en expert. Vervolgens allemaal moeilijke voor mij onbegrijpelijke protocollen. (routed PPPoa en PPPoe enz. Ik kom dus vervolgens ook niet op internet.

Wie kan mij helpen?

Stef

PPPoa / deze kiezen, en wat voor provider heb je?

Heb je op de site gekeken van de provider,(instellingen)

welk abbo heb je? even wat meer info graag, als je geholpen wenst te worden.
 
alles is al geregeld. toch bedank voor je aanbod.
Ik heb je hulp waarschijnlijk weer nodig als ik een netwerk ga installeren.

greetz stef
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan