adsl draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Ik heb nu een speedtoch single pc modem aangesloten op een router , vanaf die router gaan 2 kabeltjes naar mijn 2 computers
nu komt er misschien een laptop bij maar die moet overal in het huis te gebruiken zijn en , het lijkt met niet zo'n goed idee om deze aan te sluiten doormidel van een kabel , mijn vraag is : is er niets als een soort van zender ontvanger apparaat ofzo
de ontvanger plug je in een poort in de router en de ontvanger in je laptop ??
bestaat zoiets? , zo ja waar kan ik het krijgen
en zo nee , wat moet ik dan doen ?

Je Speedtouch is al een modem en router dus nog een er achter voegt geen waarde toe en veroorzaakt vaak problemen.Wat je nodig hebt is een Acces Point.

nee

dat ben ik niet
die andere gaat over kabel internet
en dit gaat over mn adsl internet

ik heb 2 huizen :D

maar

maar uhm ik heb nog geen problemen gehad doordat ik die 2de router heb aangesloten
,wat voor soort problemen kunnen er voorkomen dan ?

ik niet begrijpen ?

sorry wat computertermen betreft ben ik "als een allochtoon die zn inburgeringsexamen niet gaat halen"
maar wat bedoel je daarmee
poorten openen ?

maar uhm nu komen we niet meer tot het antwoord op mijn vraag

ik wil nog steeds ff antwoord op mijn vraag zeg maar dus kijk ff terug en help me als je kan :D

Dan moet je een ADSL Wireless modem aanschaffen vbv speedtouch 580: heeft 4 ethernetpoortenen en een draadloze verbinding. Met een USB adapter kunt je dan een laptop draadloos verbinden met het modem.

Volgens mij heeft Upsidaisy de meest voor de hand liggende oplossing al gegeven: sluit een accespoint aan en klaar ben je.

ok

maar wat noname zei dat bedoelde ik dus zo'n beetje
eigenlijk
maar wat is een acces point dan ??

ok

maar in mijn situatie hoe leg ik dat dan aan ???

moet ik die router wegdoen die ik nu heb
en die acces point achter mn modem zetten
of die acces point achter de router zetten ??
en moet ik nu al mn pc draadloos maken of kan ik gewoon mn bekabelde netwerk houden ??

en die pc kaart die ik dan in moet bouwen in mn laptop
kan dat ook makkelijker zoals gewoon een usb ontvanger ofzoiets :rolleyes: ??

Je hebt een Speedtouch met 1 aansluiting en dat is een modem en router.Je hebt dus eigenlijk een switch nodig om met meerdere pc's eventueel via netwerkkabel te kunnen werken en een Acces Point om draadloos te kunnen werken (bijv je laptop).Om draadloos te kunnen werken heb je een draadloze netwerkkaaart nodig en liever geen usb prut.

Een switch kost weinig en misschien kun je de andere router instellen als switch of als acces point.Wat voor router is het ?

ok

oh w8 ff mijn router heeft een ingebouwde switch
lees ik net van de verpakking ;D
het is een sitecom router/switch dus :D

dus
modem - switch - 2 kabels naar pc1 en pc 2
en dan dat acces point aansluiten op die switch ?
en dan in die laptop pc kaart inbouwen of usb prut

Je sitecom heeft een ingebouwde switch dwz er kunnen meerdere computers op aangesloten worden.Of die ook alleen als switch kan functioneren zou je even moeten uitzoeken.

Heeft je laptop geen ingebouwde draadloze netwerkkaart ?

Laat die usb prut nou maar achterwege.

ok

maar nee mn laptop heeft dat niet :(
maar wat is er aan de hand met usb prut ?
ik heb gehoord dat de verbinding dan wat slechter word
maar die laptop word alleen gebruikt om gewoon toegang tot internet te hebben, als dat maar een beetje snel gaat dan . Ik hoef er niet mee te dowloaden ofzoiets
en die router alleen als switch gebruiken :;) ik weet nog niet of dat kan , maar is het een probleem als het een router/switch is ? kan het dan ook of werkt het dan niet ?

Koop dan voor je laptop een pcmcia kaartje die je aan de zijkant van je laptop in kunt pluggen.Tuurlijk mag het ook usb zijin maar de kans op storing is nou eenmaal groter maar de keus is aan jou.

Een router switch achter je Speedtouch gaat waarschijnlijk problemen geven.En wat kost een switch nou helemaal tweede hands op een van de marktplaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan