ADSL / email via HCC ellende 22 juli 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmeeuwse

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
22 juli 2008

Ben al een jaar of wat lid van HCC, voorheen HCCnet en heb ook ADSL via HCC
hoewel dat sinds enige tijd overgenomen is door Xs4all hetgeen trouwens prima bevalt.
Afgelopen week is mijn tas met daarin een USB stick gestolen, op deze stick had ik een
mobiel email programma staan voor op reis met daarop 3 HCC email accounts.

Is op zich niet zo'n probleem natuurlijk, dus dacht ik de wachtwoorden van deze accounts
even te veranderen [ wordt door HCC altijd op gehamerd dit regelmatig te doen maar ja, wie
doet dat ? ] echter dan begint de ellende.

Op de [ vernieuwde ] website www.hcc.nl is de profielwizzard, die je nodig hebt om in te loggen,
tijdelijk niet beschikbaar, ik weet niet wat ze daar met tijdelijk bedoelen want dit is al sinds
het vernieuwen van hun website niet mogelijk.

Dus gaan we dan maar zoeken naar een helpdesk telefoonnummer op de website.
Ga je naar HCCHulp > helpdesk, dan zien we

0900-4224857 (80 ct per min) voor niet leden. en nu komt ie :
Helpdesk voor HCC-leden (60 ct per min) voor het telefoonnumer [ klik hier of log in ]
Echter nu moet je inloggen om dit telefoonnummer te zien maar je kunt niet inloggen
want je moet eerst een profiel aanmaken maar.... juist = niet beschikbaar.

Dus dan het servicenummer maar gebeld, 0900-4222267 (€0,20 p/m), met de vraag
of ik via hun de wachtwoorden van mijn drie emailboxen kan veranderen.
Nee dus, deze persoon heeft mij toen het helpdesk telefoonnummer gegeven 0900-4222255 (€0,20 p/m)

Dus gaan bellen, na ongeveer 3 dagen proberen [ het is op het ogenblik erg druk, probeer het later nog eens, de
verbinding wordt nu verbroken ] vandaag na ongeveer 20 minuten iemand aan de lijn die mij vertelde dat het
op dit moment niet mogelijk was de wachtwoorden te veranderen, dat wist ik dus al.
Ik moest even blijven hangen, hij zou zo weer terug zijn, echter na een minuut of tien werd de hoorn
erop gegooid.

Weer bellen: er zijn nog 5 wachtenden voor u, nog 4, nog 3, nog 2, nog 7 .... Uhhh, nog 7 ??
Uiteindelijk na een half uur weer iemand aan de lijn die dit ook niet kan veranderen en mij aanraadde
de ledenservice te bellen ... ja inderdaad, weer het servicenummer.

Op mijn opmerking dat het mij beter lijkt dat HCC mij nu terugbelt werd er gezegd dat dit niet mogelijk was en dat ik
maar weer moest bellen.
Op mijn vraag dan in ieder geval een emailadres te geven [ HCC zal toch wel email hebben ?? ] werd ontkennend
gereageerd vooral omdat het niet om een gewone vraag gaat maar om een klacht over een dienst die HCC aanbiedt
maar niet naar behoren uitvoert.

Ook op mijn opmerking dat het toch op z'n minst vreemd is dat er op de website en in het HCC magazine geen enkel
[ al is het maar tijdelijk ] telefoonnummer of email adres te vinden is voor help werd niet gereageerd.

Op zich niet zo erg, het is natuurlijk geen probleem even drie nieuwe email adressen aan te maken
bij XS4All , heb dat inmiddels maar gedaan, maar het blijft een vervelend idee dat zolang deze HCC emailadressen
nog bestaan een vreemde toegang hebt tot je mailbox.

Heb ook maar besloten het HCC lidmaatschap op te zeggen en het ADSL volledig bij XS4All onder te brengen, is
in wezen toch al zo.

Alleen nog een klein klusje te gaan, waar vind ik de adressen om dit abbo op te zeggen, heb het op de website nog niet
kunnen vinden, maar ja, die is na de " vernieuwing " ok zoooo traag.

Waarom ze trouwens zonodig deze site moesten vernieuwen is mij niet helemaal duidelijk, de vorige versie werkte
altijd naar behoren.
Eigenlijk onbegrijpelijk dat een club als HCC niet in staat is een website zelfs na maanden goed draaiend te krijgen.

Groeten,

Jaap.

Laatst bewerkt:
vaf de site van hcc

HCC verenigingsbureau

Bezoekadres:
Jansweg 38
2011 KN Haarlem
Routebeschrijving

Postadres:
Verenigingsbureau HCC
Postbus 6340
2001 HD Haarlem
Fax: 023-7514001

Ok, zie het nu.
Echter, ook hier, geen telefoonnummer / emailadres.
Ook vind ik niets over hoe op te zeggen, hoort er m.i. wel duidelijk vermeld te worden.

Ik wil alleen maar mijn wachtwoorden veranderen, kijk bij XS4All hoe makkelijk het kan.

en dit vond ik ook nog.

HCC » HCC-lidmaatschap
ID #1170
Hoe kan ik mijn HCC-lidmaatschap en/of abonnementen opzeggen?

U kunt uw HCC-lidmaatschap en/of abonnementen op een van onze bladen uitsluitend schriftelijk opzeggen door een brief of een fax te sturen naar:

hcc!service
Postbus 6160
2001 HD �Haarlem
fax: 023 - 5461050

Uw opzegging dient uiterlijk twee maanden voor de afloop van uw lidmaatschap bij hcc!service binnen te zijn. U ontvangt een bevestiging van uw opzegging zodra deze door hcc!service verwerkt is.

Houdt u er rekening mee dat u eventuele extra diensten waarop u zich hebt geabonneerd, zoals ADSL (van XS4ALL) en hcc!Eigen Domein (van InterNLnet), ook schriftelijk dient op te zeggen bij de leveranciers van die diensten. Kijk voor meer informatie hierover op www.hccnet.nl.

Wij verzoeken u bij correspondentie altijd uw hcc-lidmaatschapsnummer en adres te vermelden.

Graag willen we u wijzen op de informatie op onze website: www.hccservice.nl

Ja, op www.hccservice.nl kan ik wel het een en ander inzien maar dus niet mijn wachtwoorden aanpassen.
Maar evengoed bedankt voor het zoeken hoor.

Jaap.

o...ik dacht dat je wilde opzeggen.....
nee wachtwoorden wijzigen daar vind ik ook niks over....alleen als je bij je profiel kunt komen.

Ja, ga ik ook wel doen maar voorlopig loopt het lidmaatschap nog tot eind december dus wil ik tot die tijd toch wel mijn wachtwoorden veranderen.
Blijf erbij dat tijdens deze toch wel al langdurige website malaise van HCC iets meer had mogen staan dan dat de profielwizzard niet bereikbaar is, in ieder geval een tijdelijk email adres i.p.v dure betaalnummers.

Gek vermoeden hoor, maar misschien hebben ze bij het omzetten van " Mijn Gegevens " naar het nieuwe systeem alle data per ongeluk gewist ?
Waarom moet er zonodig een nieuwe profielwizzard doorlopen worden, al mijn gegevens zijn toch bekend en opgeslagen ?

Doet XS4All het beter met 24 uur per dag, 7 dagen per week, belt u: 020-3987667
Zie dat ook bij het adres dat je gevonden had alleen een Fax [ bestaat dat nog ? ] vermeld wordt en geen telefoonnummer.
Nee, professioneel is anders.

ja en in het hcc blad staat ook niks vermeld.

Nee, inderdaad, geen adres, geen emailadres, helemaal niks.
Denk toch dat ze contact willen vermijden :(

je zou het haast gaan denken :)

Geen toegang tot je HCC!net e-mail?

Profielwizard afgerond en geen toegang tot je HCC!net e-mail?
Doorloop dan de volgende stappen:

* Log in de op de HCC-portal.
Let op: Gebruik dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als in je profielwizard.

* Wijzig je wachtwoord bij "mijn gegevens" onder "Mijn profiel".
Let op: het gebruik van een spatie en de volgende tekens is in ieder geval niet mogelijk; [ { / \ < €

* Het kan tot 30 minuten duren voordat de aanpassingen op je HCC!net mailbox zijn doorgevoerd.

Heb je bovenstaande stappen doorlopen en nog steeds geen toegang? Neem dan contact op met HCC!service 0900-4222267 (€0,20 p/m). Bereikbaar op werkdagen van 09.00 - 17.00 uur. Houdt de volgende gegevens bij de hand:

* Je HCC-lidnummer
* Je HCC!net e-mailadres

http://www.hcc.nl/eCache/DEF/35/013.html

Of anders:

http://www.hcc.nl/eCache/DEF/34/729.html#Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Mogelijk dat dat verder helpt.

Ja, bedankt maar daar was ik al voorbij aangezien je om in te loggen een nieuw profiel aan moet maken en dat kan nu dus niet omdat de profielwizzard al sinds het begin buiten werking is.

Heb wel mijn verhaal / klacht naar het enige email adres dat op de HCC website te vinden is, te weten van de webmaster, gestuurd en die antwoordde dat hij er ook niets aan kon doen maar de klacht naar diverse afdelingen heeft doorgestuurd, ben benieuwd.

Na wat op Google gezocht te hebben vond ik trouwens nog deze :

https://ors.hccnet.nl/mijnhccnet/index.cfm?fuseaction=home.hoofdemail

De oude " Mijn Gegevens " pagina !
Na het inloggen heb ik de wachtwoorden van de extra email accounts kunnen wijzigen zoals voorheen, echter alleen van het hoofd email adres lukt dit niet .

Afwachten maar weer.

27 juli 2008

Vorige week woensdag 23 juli 2008 dus de faxen verstuurd echter ... nog geen enkele reactie, HCC houdt zich tot nu toe doodstil :mad:

Laatst bewerkt:
Dat is geen goede reclame.....

5 augustus

Nou, het wachtwoord van het hoofdaccount is nu ook dankzij de snelle hulp van de webmaster gewijzigd.

Had nog niets van HCC Service gehoord, maar nu ook een mailtje dat ze gehoord hadden
dat het met behulp van de webmaster allemaal opgelost was.
Ook bedankten ze nog voor het geduld.

Heb toch maar even teruggemaild dat de rest van de klachten blijven bestaan, hierover
tot nu toe geen enkele uitleg gehad.

Groeten,

Jaap.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan