adsl en beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wizard

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
mijn vader heeft internet via wanadoo adsl en heeft een rode alcatel modem ( speedtouch 330 of zo)
(geloof ik) maar na een paar weken weer gesurft te hebben op het net (nadat hij op nieuw is geinstaleerd) doet hij weer moeilijk, wordt hij langzaam en loopt hij vast en zo.

Hoe kan ik dit voor mijn vader oplaoosen, een firewall kan ik ook niet plaatsen want dan doet internet het helemaal niet meer. ik heb al eens mijn best gedaan en toen deed het helemaal niets meer, nou was ik alleen vergeten dat er een verschil is tussen een kabel modem en telefoon modem, en dat de beveiliging die ik heb niet bij hem kan plaatsen.

hij heeft net een nieuwe computer met xp maar geen pentum maar zo'n ander merk

wie kan mij helpen (en mijn vader)???

Laatst bewerkt:
Lijkt er veel op spyware problemen.

Download Ad-aware en Spybot en laat deze programmas de pc scannen. En ook een firewall werkt via adsl.

En laat het dan weten.

dat heb ik dus gedaan en toen begonnen de problemen helemaal. De computer wou geen verbinding meer maken met het net, waar het aan heeft gelegen weten we nog steeds niet, maar echt helemaal niet wou meer.

Ik heb s&d en spysweeper gebruikt.

toen ik het zelf niet voor elkaar kreeg (wat mij thuis wel altijd lukt) hebben we contact gehad met wanadoo en die hebben mij met van alles geholpen en nog wilde het niet. volgens wanadoo moet juist de firewall er af anders werkt het zootje niet

hij heeft toen een kennis gebeld en die heeft het voor hem opgelost, maar niet vertled waar het aan heeft gelegen dus als ik die fout weer maak kan hij er weer aan verdienen.

Laatst bewerkt:
Oke dat snap ik.

Heb toch dan nog 2 vraagjes voor je.

Kan je met aida een hardware summery maken
en hierna een hijack log.

En dan hier plaatzen of mail naar

wargames@helpmij.nl

Dan kan ik even verder kijken

ik zal mijn best doen, maar mijn ouders zijn nu op vakantie dus dat duurt wel even.

je hoort het zo snel mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan