ADSL en modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

evhaarst

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2001
Ik heb een ADSL verbinding, en tot voor kort gebruikte ik op mijn laptop een Speedtouch USB modem. Nu heb ik net een desktop met Windows XP. Om niet met modems te hoeven slepen wil ik een 2e modem. Is dan een ethernetkaart (of netwerk kaart, wat is het verschil?) handiger, omdat je hem inbouwt? Eigenlijk weet ik niet hoe je dat aansluit. Zo ja, welk merk en hoeveel kost het ongeveer?
Kortom, wat is de makkelijkste modem voor ADSL?

Ik heb zelf een USB modem maar het ethernetmodem is veel minder storingsgevoelig. Veel mensen ruilen em weer in.
Wat die kaart betreft...........ik heb geen idee omdat ik zelf USB heb.

Hoi.......

Staan de pc's niet dicht bij elkaar dan? Anders is een kleine netwerkje aanleggen misschien iets.

groet
Harmen

Geplaatst door evhaarst
Ik heb een ADSL verbinding, en tot voor kort gebruikte ik op mijn laptop een Speedtouch USB modem. Nu heb ik net een desktop met Windows XP. Om niet met modems te hoeven slepen wil ik een 2e modem. Is dan een ethernetkaart (of netwerk kaart, wat is het verschil?) handiger, omdat je hem inbouwt? Eigenlijk weet ik niet hoe je dat aansluit. Zo ja, welk merk en hoeveel kost het ongeveer?
Kortom, wat is de makkelijkste modem voor ADSL?

Ik weet niet wt je van plan bent, maar je kunt maar 1 modem tegelijk op het internet laten werken. Een netwerkje lijkt in dit geval dus handiger en goedkoper!

Op zolder staat een desktop met WinXP, beneden een laptop die af en toe naar mijn werk mee gaat. De USB modem gaat i.p. aan die laptop (zo was het althans). Tussen beide ligt alleen een telefoonkabel. De desktop heeft wel een netwerk uitgang, lijkt op een telefoon-modulaire stekker.
Netwerk vind ik ook prima, maar moet je dan niet altijd die andere computer aan hebben staan?

Als je toch een nieuw modem wil aanschaffen kies dan voor een routermodem.
Voordeel het heeft 4 ingangen waar je een pc of laptop kan inpluggen waarmee je kan internetten en een netwerkje kan maken.
Alle pc moeten dan een ethernet-kaart hebben, deze is met behulp van een kabel verbonden met de router.

Je kan ook je bestaande modem gebruiken, maar omdat dit een usb is , komt je adsl maar in een pc binnen als je in die pc een ethernet-kaart plaatst kan je een netwerkje maken met je laptop of een andere pc.
Het nadeel hiervan is dat de pc met je usb modem altijd aan moet staan wil je met je laptop op het internet.

Een ethernet kaart is een print die je zo in een vrije PCI slot steekt.

Als je meer over dit onderwerp wil weten kan ik je verwijzen naar het blad computer-totaal van februari hierin staat het heel goed omschreven.

Toepasselijke naam heb je. Maar bedankt voor de tip. Bij zo'n netwerk, wat voor kabels liggen er dan tussen de compu's? Want ik woon in een oud huis en kan niet veel bekabelen. Wireless is misschien wat prijzig. Dus misschien maar geen netwerkje. Maar is nou een ethernetkaart en wat een netwerkkaart?

ethernet en netwerkkaart zijn beide hetzelfde

De kabels zijn speciale kabels die gebruikt worden voor een lan aansluiting.
De dikte is ongeveer 5 mm , je kan deze bij de pc boer kopen in diverse lengtes , kant en klaar met stekkers

Leuke naam he < je snapt wel waar deze vandaan komt.

Groet speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan