ADSL en outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb op mijn werk ADSL internet. Verder gebruik ik outlook met modem om elektronische post op te halen. Als ik Outlook inschakel om dat edi postophaal prog te gebruiken wordt ADSL uitgeschakeld. Ik gebruik Outlook alleen voor die post met de modemverbinding. Waar moet ik wat veranderen of instellen om dit te voorkomen???

grt

elbert kok

Geplaatst door egkok
Ik heb op mijn werk ADSL internet. Verder gebruik ik outlook met modem om elektronische post op te halen. Als ik Outlook inschakel om dat edi postophaal prog te gebruiken wordt ADSL uitgeschakeld. Ik gebruik Outlook alleen voor die post met de modemverbinding. Waar moet ik wat veranderen of instellen om dit te voorkomen???

grt

elbert kok
[/QU

Ik denk als jij je electronische post binnenhaalt met Uitkijk,dat hij automatisch je verbinding verbreekt met je Adsl verbinding,omdat je op dat moment een verbinding wenst met je modem,om Uitkijk op te starten.

Met outlook express had ik dat niet en ik moet met outlook die post ophalen ophalen. Outlook wordt alleen gebruikt met dit proggie, dus waarom zou hij adsl uitschakelen want dat is nu juist het probleem en de vraag!! grt elbert

Je kunt outlook toch ook instellen om via adsl de post op te halen.

niet die electronische post

Ik gebruik outlook zelf niet.
Maar heb je misschien bij de verbinding een vinkje staan dat outlook de adsl verbinding uitzet als je naar een andere verbinding gaat.
Ik dacht dat je dan onder extra en dan opties moet kijken.

Controleer: extra - opties - tabblad mail. Dubbelklik op je emailaccount.
Ga naar tabblad connection en selecteer hier de verbinding waarmee je je mail wilt ophalen. In jouw geval dus de ADSL verbinding.

Ik kan die keuze helemaal niet maken. Oulook wordt voor een ding gebruikt dat is het ophalen van elektronische post via een modem. Adsl mail gaat via outlook express. Als ik de post ophaal wordt dus de verbinding adsl uitgeschakeld.

Bijlagen

• outlook.jpg
    outlook.jpg
    62,1 KB · Weergaven: 15
Stom: mijn fout. Je moet naar extra - ACCOUNTS - tabblad mail gaan.

En moet ik daar dan die adslmail account ook invullen? Die zit nu op outlook express. Ik denk dat dat uitschakelen van adsl daar buiten staat. Maar zal het proberen. thnks elbert kok

Nee, gewoon invullen met welke verbinding je de mail van het betreffende account binnen wilt halen.

Dat gaat standaard dan via de modem en outlook, maar het probleem is dattie adsl dan uitschakelt. Helaas kan het niet buiten outlook om want eerst was er dezelfde situatie maar dan met ouitlook express en verder niets aan de hand, ik denk dat dat ook met outlook moet kunnen.

Dat zeg ik dus net: "gewoon invullen met welke verbinding je de mail van het betreffende account binnen wilt halen."
In plaats van hiervoor de modem verbinding te gebruiken, gebruik de ADSL verbinding! Dat kan je bij je account eigenschappen instellen. Dat probeer ik je nou als sinds vanochtend te vertellen :)

Nog een keer: ga naar extra - accounts - mail
Selecteer het gewenste emailaccount en stel op tabblad connection in met welke verbinding (dus modem of ADSL) de email binnengehaald moet worden.
Simpeler kan ik het niet uitleggen, of je bedoelt iets heel anders dan wat je vraagt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan